شناسهٔ خبر: 68882 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نشست مدیر کل هواشناسی گیلان با فرماندار ماسال برای احداث ایستگاه هواشناسی

فرمانداری ماسال به منظور احداث ایستگاه هواشناسی ماسال مدیر کل هواشناسی گیلان همراه کارشناسان خود با فرماندار این شهرستان به گفتگو پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان گیلا ن در جلسه ای که با حضور محمد دادرس مدیر کل هواشناسی استان و یوسف شجاعی رئیس شبکه پایش هواشناسی در محل فرمانداری ماسال تشکیل شد اهمیت این نقطه از استان از لحاظ پایش پدیده های هواشناسی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دادرس با بیان اینکه ورود سامانه های جوی به ویژه بادهای گرم پائیزی و ورود به جلگه مرکز گیلان عمدتا از دامنه ارتفاعات شاه معلم در شهرستان ماسال شروع می شود بنابراین پایش به موقع این پدیده جوی برای تصمیم گیری مدیران ومردم برای تمهیدات خاص در این مورد از اهمیت خاصی برخوردار است.

محمد جواد عامر فرماندار ماسال نیز ضمن سپاس از حضور مدیر کل هواشناسی وهیئت همراه از توجه هواشناسی برای احداث ایستگاه در این شهرستان ، اذعان کرد تمامی تلاش خود را برای تعرفه زمین در منطقه شهری وهمچنین در ارتفاعات این شهرستان برای احداث ایستگاه هواشناسی  به منظور خدمات رسانی به مردم وهمچنین گردشگران وبهره برداری مسؤلان، برای برنامه ریزی درامر مدیریت به انجام برساند.

لازم به یادآوری است قبل از شروع جلسه مدیر کل هواشناسی وهیئت همراه از چند نقطه از شهرستان که در سالهای گذشته برای احداث ایستگاه تعرفه شده بود بازدید به عمل آوردند.

شهرستان ماسال به دلیل قرار گرفتن در غربی ترین نقطه استان وهمجواری با استان اردبیل از لحاظ پایش پدیده های هواشناسی بسیار حائز اهمیت بوده وبه لحاظ بهره مندی از نزولات جوی برای کشاورزی وسایر موارد  احداث ایستگاه در این نقطه برای مسؤلین این شهرستان وهواشناسی مورد توجه است.

برچسب‌ها: