شناسهٔ خبر: 68886 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف توسعه شبکه ایستگاه‌های هواشناسی صورت پذیرفت؛

برگزاری جلسه مدیر کل هواشناسی گیلان با فرماندار فومن

ایستگاه هواشناسی به منظور توسعه شبکه ایستگاههای هواشناسی فومن جلسه مدیر کل هواشناسی گیلان با فرماندار این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان گیلا ن, پس از افتتاح ایستگاه خودکار هواشناسی در شهرستان فومن و بهره مندی کاربران مختلف این شهرستان از داده های هواشناسی به ویژه فعالان بخش کشاورزی به منظور توسعه شبکه ایستگاهی در این شهرستان وایجاد ارتباط بهتر بین دو مجموعه جلسه ای در محل فرمانداری فومن برگزار شد.

محمد دادرس مدیر کل هواشناسی استان گیلان در این جلسه با اعلام توانمندی هواشناسی برای توسعه شبکه ایستگاهی در این شهرستان و وجود داده های هواشناسی شهرستان فومن در سامانه مانیتورینگ برای مسؤلان ، محققان وکاربران مختلف در سطح وسیعی قابل دسترس  می باشد ، ایجاد ایستگاه در مناطق مرتفع این شهرستان و دریافت اطلاعات هواشناسی  از این مناطق را برای مدیریت به موقع  و اطلاع رسانی بهنگام مسؤلان در مواقع بروز بحرانهای ناشی از پدیده های جوی بسیار حائز اهمیت دانست.

محمد قاسم نژاد فرماندار فومن نیز با اشاره به اهمیت  دادهای هواشناسی در امر برنامه ریزی ، مهمترین پیش زمینه هر تصمیم گیری برای امر مدیریت را داشتن اطلاعات صحیح  ، به موقع وکافی بر شمرد.

در این جلسه یوسف شجایی رئیس شبکه پایش هواشناسی با ارائه اطلاعات ایستگاه هواشناسی فومن و سایر ایستگاههای مستقر در شهرستان که داده ای آنها  به صورت بر خط قابل دریافت بود توضیحاتی در این خصوص برای حاضران در جلسه ارائه کرد.

 همچنین در این جلسه محمد علی صالحی امین رئیس ایستگاه هواشناسی ماسوله برای شرکت در جلسات شورای اداری و پیگیری سایر امور مربوط به هواشناسی شهرستان به فرمانداری فومن معرفی شد.

برچسب‌ها: