شناسهٔ خبر: 68893 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

سال ۹۸؛ بهار راه‌های استان البرز است/ راه‌اندازی مترو هشتگرد اثر تعیین‌کننده‌ای در نظام حمل‌ونقل بین‌شهری دارد

طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید سال ۹۸ را بهار راه‌های استان البرز دانست و گفت: راه اندازی پروژه متروی گلشهر - شهر جدید هشتگرد اثر تعیین کننده‌ای در نظام حمل و نقل بین‌شهری و كاهش ترافیك اتوبان تهران به قزوین دارد و منجر به جذب جمعیت کلانشهرهای تهران خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از شركت عمران شهرهاي جديد حبيب اله طاهرخاني معاون وزير و مديرعامل شركت عمران شهرهاي جدید و احمد اصغري مهرآبادي قائم مقام وزير راه و شهرسازي در طرح مسكن مهر ضمن بازديد از آخرين وضعيت پروژه هاي عمراني شهرهاي جديد هشتگرد و پرند و آگاهي از اطلاعات و چگونگي پيشرفت پروژه ها با حضور در جلسات پايش شهرهاي جديد به بررسي و رفع مشكلات موجود پرداختند.
طاهرخاني در جلسه بررسي مشكلات شهر جديد هشتگرد كه با حضور نمايندگان مجلس حوزه مربوطه و مديران و مسئولان منطقه اي برگزار شده بود با اشاره به اینكه پروژه مسکن مهر جز پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است، گفت: راه اندازی پروژه متروی گلشهر - شهر جدید هشتگرد اثر تعیین کننده‌ای در نظام حمل و نقل بین‌شهری و كاهش ترافیك اتوبان تهران به قزوین و همچنین جذب جمعیت کلانشهرهای تهران خواهد شد.
وي همچنين در حاشیه بازدید از پروژه متروی گلشهر- شهرجدیدهشتگرد که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی صورت گرفت، افزود: با توجه به ظرفیت زیادی که در حوزه توسعه واحدهای مسکونی در شهر جدید هشتگرد ایجاد شده امیدواریم که با افتتاح پروژه مترو به بازار مسکن کلانشهر تهران و کرج کمک قابل توجهی گردد.

معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به مراحل پایانی راه اندازی پروژه متروی شهر جدید هشتگرد نيز گفت: این پروژه ملی در حال طی مراحل پایانی برای راه‌اندازی می باشد و تلاش می‌گردد با تامین تجهیزات ویژه، برق و سیگنالینگ و تزریق حداقل ۲ هزار میلیارد ریال از منابع داخلی شرکت و منابع عمومی دولت به موقع به بهره برداری برسد.
در اين جلسه همچنين علي درويش پور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز نیز اظهار داشت: راه اندازی این پروژه‌ی ملی می‌تواند در جلوگیری از رشد سکونت‌گاه‌های تهران و کرج کمک بسزایی داشته باشد.
درویش پور افزود: این پروژه در ساماندهی حوزه مسکن نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد.
وی با اشاره به اینکه سال ۹۸ بهار راه‌های استان البرز می باشد گفت: با راه‌اندازی فاز یک آزادراه تهران_ شمال،راه اندازی بزرگراه همت، مترو شهر جدید هشتگرد و مسیر آبیک_ چرمشهر و جاده شهرجدیدهشتگرد_ طالقان می‌توان امیدوار بود که بهار راه‌های استان البرز را در سال ۹۸ شاهد بود.

در ادامه اين جلسه داود صفدري رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد اظهار داشت: شرکت عمران با تمام توان در تلاش است به تعهداتی که به مقامات ملی و استانی داشته عمل نماید و در حال حاضر كارهای زیربنایی این پروژه انجام شده و ایستگاه شهر جدید هشتگرد نیز بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارد و مابقی نیز می تواند با تزریق بودجه براحتی صورت پذیرد.
صفدری افزود: در سه ماهه دوم سال شاهد تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی خواهیم بود.
صفدری در ادامه از تحویل بیش از ۲ هزار واحد مسکن مهر در هفته دولت سال جاری خبر داد و گفت: تا پایان سال کاری با تکمیل و تحویل ۶ هزار واحد مسکن مهر دیگر پرونده مسکن مهر در شهرجدید هشتگرد بسته خواهد شد.
وی افزود: در حال حاضر ۲۷ هزار واحد مسکونی در شهرجدید هشتگرد افتتاح شده که ۱۷ هزار واحد آن دارای سکونت هستند.
پروژه متروی شهر جدید هشتگرد در ضلع شمالی آزادراه کرج_ قزوین به صورت هم‌سطح تعریف شده و خطوط مترو به طول ۲۵ کیلومتر می‌باشد و از کیلومتر ۴۰ به خط ۵ تهران متصل خواهد شد.
گفتني است معاون وزير راه و شهرسازي و قائم مقام وزیر در طرح مسکن مهر با حضور در شهر جديد پرند نيز از پروژه هاي روبنايي و زيربنايي سايت مسكن مهر و پروژه هاي مشاركتي اين منطقه بازديد و در طي جلسه پايش شهر جديد پرند راه اندازي عمليات مجدد مرمت قلعه سنگي و پروژه هاي قابل افتتاح اين شهر در هفته دولت را مورد بررسي قرار دادند.