شناسهٔ خبر: 68915 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

امروز انجام شد

بازدید وزیر راه و شهرسازی از راه‌آهن و ایستگاه ریلی خواف

بازدید وزیر راه و شهرسازی از ایستگاه راه آهن تربت حیدریه وزیر راه و شهرسازی عصر پنجشنبه در ادامه سفر به استان خراسان رضوی از راه آهن خواف به صورت هوایی و با حضور در ایستگاه راه آهن خواف بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی راه آهن خواف-هرات به طول 139 کیلومتر با هدف اتصال کشور افغانستان از طریق شبکه ریلی جمهوری اسلامی ایران به آب‌های آزاد- حمل و ترانزیت بار و کالا به کشور افغانستان و در ادامه به کشورهای شرقی آسیا در دستور کار قرار گرفته است.
این خط ریلی در بخش ایران راه آهن سنگان- تربت حیدریه در نزدیکی ایستگاه خواف شروع و در امتداد شمال غربی به جنوب شرقی ادامه می‌یابد. مسیر این راه آهن جاده تایباد-خواف و جاده معدن سنگان را به صورت زیرگذر قطع می کند. ریل پس از عبور از ارتفاعات خواجه انجیر  در کیلومتر 55 در مجاورت نوار مرزی قرارگرفته و در نهایت به مرز شمتیغ می‌رسد.

اتصال مرز دوغارون به عنوان تنها مرز فعال بین دو کشور ایران و افغانستان به شبکه ریلی هم اکنون به عنوان یکی دیگر از پروژه های ریلی استان در دست اجرا قرار دارد. این خط ریلی از ایستگاه مطهری واقع در محور مشهد-سرخس منشعب و پس از عبور از شهرهای فریمان، تربت جام، تایباد به منطقه دوغارون در مرز افغانستان متصل می‌شود.

راه آهن خواف-هرات، راه آهن اتصال سبزوار به شبکه، راه آهن  گرگان-بجنورد-مشهد، راه آهن اتصال دوغارون به شبکه، راه آهن  جوین-اسفراین – بجنورد و راه آهن خلیل آباد –کاشمر از جمله پروژه های ریلی در دست احداث در استان به شمار می روند.

صبح امروز با حضور وزیر راه وشهرسازي در استان خراسان رضوی، عمليات اجرايي پروژه احداث قطعه سوم باند دوم محور مشهد- فريمان به طول 10 كيلومتر و همزمان پروژه ساماندهي تقاطع سنگ بست- فريمان و پل هاي بزرگ و خاص اين محور افتتاح شد.
همچنین با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی احداث قطعه اول باند دوم محور تربت حیدریه - زاوه آغاز شد.

برچسب‌ها: