شناسهٔ خبر: 68933 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

بازدید وزیر راه و شهرسازی از بیمارستان و پروژه بازآفرینی شهری تربت‌حیدریه

بازدید وزیر راه وشهرسازی از بیمارستان در حال احداث تربت حیدریه وزیر راه و شهرسازی امروز در سفر به استان خراسان رضوی از بیمارستان ۲۷۴ تختخوابی در حال احداث تربت‌حیدریه و اجرای پروژه باز آفرینی شهری در این شهر بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی امروز از بیمارستان ۲۷۴ تختخوابی در حال احداث تربت‌حیدریه که از پیشرفت ۸۰ درصدی برخودار است، بازدید کرد.

 این بیمارستان ۶ طبقه با ۲۴۱۰۰ مترمربع زیربنا در زمینی به مساحت ۶ هکتار در حال احداث است که در سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد.

عملیات ساخت بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی امام حسین (ع) تربت‌حیدریه که به ۲۷۶ تخت ارتقاء یافته، در ۲۲ دی‌ماه سال ۸۸ آغاز شده است.

این بیمارستان در زمینی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع، با ظرفیت اسمی ۲۰۰ تختخواب و ظرفیت واقعی ۲۷۶ تخت شامل بخش‌های آی سی یو، داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اطفال و کودکان، دیالیز، مراقبت‌های ویژه، اورژانس، بیوشیمی، پاتولوژی، انگل‌شناسی، میکروب‌شناسی، بانک خون، فیزیوتراپی، حرکت درمانی و همچنین هشت اتاق عمل و آزمایشگاه‌های مختلف است.

بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه بازآفرینی شهری تربت‌حیدریه

همچنین وزیر راه و شهرسازی به همراه سید محمد پژمان معاون وزیر و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری از بافت های ناکارآمد شهری در محله زعفرانیه تربت حیدریه بازدید کرد

بنابر این گزارش جمعیت محدوده بافت فرسوده تربت حیدریه 17 هزار و 774 نفراست که در قالب 4143 خانوار در مساحت 142 هکتاری سکونت دارند.

12 طرح در موضوع بافت های فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی در تربت حیدریه مد نظر قرار و در مرحله اجرا قرار دارد که علاوه بر معماری مجموعه تجاری-اداری، اجرای پروژه های مسکونی در سه بخش مجزا در دستور کار قرار دارد.

در طراحی مجدد سکونت گاه های غیر رسمی تربت حیدریه به موضوع فضای سبز، ساخت کتابخانه عمومی، نیاز سنجی آموزشی، طرح صنایع کوچک و خانگی و ایجاد بستر کار مناسب برای  زنان سرپرست خانوار مورد توجه قرار گرفته است.