شناسهٔ خبر: 68948 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری آذربایجان غربی خبر داد؛

حذف ۱۷ نقطه پر تصادف محورهای ارتباطی آذربایجان غربی

شانه سازی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در جلسه راهبر ایمنی راه‌های درون شهری و برون شهری استان از مطالعه کامل حذف ۱۷ نقطه پر تصادف محورهای ارتباطی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان غربی, ارسلان شکری با بیان این مطلب گفت: از این تعداد نقطه پر تصادف ۱۱ نقطه در مرحله مناقصه و واگذاری به پیمانکار قرار دارد.

این مقام مسول با اشاره به وجود ۵۶ نقطه پر تصادف در آذربایجان غربی یاداور شد:  با حذف ۱۰ نقطه در سال گذشته، درحال حاضر ۳۵ نقطه پر تصادف و  ۱۰ نقطه مستعد تصادف در محورهای ارتباطی استان وجود دارد که در مرحله مطالعه و برگزاری مناقصه برای اصلاح هستند و در کنار ان با شناسایی سازمان ۲۵ نقطه نیز بصورت امانی  آشکارسازی می شود.

وی با اشاره به تفاهم نامه فی مابین استانداری و سازمان مبنی بر تامین اعتبارات رفع نقاط پر تصادف جاده ای به صورت ۵۰ درصدی افزود: سال گذشته از محل اعتبارات استانی ۱۷ میلیارد تومان و به همین میزان نیز توسط سازمان در این خصوص مصوب شد.

نیاز۳۰ میلیارد تومانی برای خط کشی محورهای ارتباطی آذربایجان غربی

مدیرکل راهداری و حول و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیاز اعتباری استان برای اجرای خط کشی کلیه محورهای ارتباطی آذربایجان غربی را ۳۰ میلیارد تومان عنوان کرد و یادآور شد: خط کشی تنها یکی از ابزارهای مهم در راستای افزایش ایمنی ترددهای جاده ای است و نیوجرسی نیز بعنوان ابزار دوم نیازمند اعتبارات بالای ۵۰۰ میلیارد تومان است که امیدواریم با تامین ان شاهد ایمنی کامل در ترددهای جاده ای باشم.

وی اضافه کرد: با توجه به اغاز نهضت راههای روستایی در آذربایجان غربی قول اختصاص ۳ هزار تن قیر در این خصوص داده شده بود که تاکنون محقق نشده است اما با تلاش های صورت گرفته این نهضت در استان کلید خورده است.