شناسهٔ خبر: 68955 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت راه‌آهن خبر داد:

امسال ۵۹ کیلومتر خطوط فرعی برای اتصال مراکز بار به شبکه ریلی احداث می‌شود/ اهتمام شرکت راه‌آهن برای توسعه لجستیک پارک‌ها و اتصال آن‌ها به شبکه ریلی کشور

سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه آهن، از احداث ۵۹ کیلومتر خط فرعی برای اتصال مراکز بار به شبکه ریلی کشور در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سعید رسولی از احداث ۵۹ کیلومتر خطوط فرعی برای اتصال مراکز بار به شبکه ریلی در سال جاری خبر داد و  افزود: اتصال مراکز بار به خطوط ریلی کشور، یکی از مهم ترین اولویت های شرکت راه آهن در سال جاری است.

وی با اشاره به اهمیت اتصال بنادر و بنادر خشک به خطوط ریلی و تسهیل جابه جایی بار در شبکه حمل و نقل ریلی کشور گفت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه و ابلاغیه مقام معظم رهبری، باید لجستیک پارک‌ها زیادی برای تسهیل حمل و نقل کشور تا پایان ۱۴۰۴ احداث شوند و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در تلاش است تا این پارک‌ها هرچه سریع احداث و به شبکه ریلی کشور متصل شوند.

مدیر عامل راه آهن تصریح کرد: برخی از کارخانجات صنعتی و تولیدی با خطوط ریلی فاصله چندانی ندارند، لذا برای تسریع در اتصال این مراکز به شبکه ریلی گرفته ایم برای تسهیل در بارگیری و تخلیه مواد اولیه و محصولات تولیدی این مراکز، ۵۹ کیلومتر انشعابات فرعی امسال به خطوط اصلی متصل شود.

رسولی با بیان اینکه راه آهن ماموریت دارد تا سهم ریل از حمل و نقل کالا در کشور به ۳۰ درصد برساند، افزود: اتصال مراکز بار به شبکه ریلی یکی از مواردی است که می تواند این امر را تسهیل کند و این مساله علاوه بر افزایش حمل بار در خطوط ریلی ، منافع زیادی نصیب کشور خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، معاون وزیر راه و شهرسازی بر رفع محرومیت ها در کشور با وجود ۴۰ سال دشمنی استکبار جهانی تاکید کرد و گفت: مهم ترین ثروت ما مردم عزیز ما هستند و ما به عنوان یکی از خادمین ملت، مشتاقانه به استان اصفهان سفر کرده ایم تا مسایل و مشکلات حمل ونقل ریلی این منطقه در اسرع وقت مورد بررسی قرار گیرد.

گفتنی است، مدیر عامل راه آهن به همراه معاونین و حسن کامران نماینده مردم شریف اصفهان در مجلس، در بازدید از ایستگاه و بارانداز سیستان و ایستگاه ورزنه اداره‌کل‌ راه‌آهن اصفهان مسائل مختلف این ایستگاه ها را از جمله تکمیل زیرساخت های مورد نیاز و ابنیه آن را مورد بررسی قرار دادند.