شناسهٔ خبر: 68956 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید مدیرکل ساخت و توسعه شبکه راه های منطقه شمال‌غرب کشور از پروژه های راهسازی اردبیل

وجدی مدیرکل ساخت و توسعه شبکه راه‌های منطقه شمالغرب کشور از عملیات اجرایی چهار خطه اردبیل به مشگین شهر و احداث باند دوم بزرگراه اردبیل به سرچم بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، با حضور محمد صادق و جدی مدیرکل ساخت و توسعه شبکه راه‌های منطقه شمال‌غرب کشور، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل و هیات همراه از پروژه‌های احداث بزرگراه اردبیل به مشگین شهر - اهر به طول ۱۵۶ کیلومتر و همچنین احداث بزرگراه اردبیل - سرچم به طول ۱۷۴ کیلومتر بازدید کردند.

مدیرکل راه وشهرسازی استان اردبیل نیز در این بازدید از پروژه ها گفت: ما در این سه سال در یک حرکت زیربنایی و موثر سعی کردیم تا مطالعات و امکان سنجی تمام راه‌های شریانی استان را به انجام برسانیم تا براساس یک برنامه ریزی مسنجم، اهداف تعریف شده را تحقق ببخشیم در حال حاضر بر اساس الویت‌های تعیین شده مطالعات تفصیلی محورهای هدف در مرحله تکمیل است.

لازم به ذکر است بزرگراه اردبیل – مشگین شهر – اهر در مسیر اصلی اتصال مرکز استان به شهرهای شمالی استان قرار دارد و علاوه بر شهرستان مشگین شهر و سایر شهرهای شمالی استان با اتصال شهرستان مشگین شهر به تبریز از طریق اهر، زمینه اتصال ایمن استان اردبیل به استان آذربایجان شرقی را فراهم می نماید, طول این پروژه در استان اردبیل ۱۲۱ کیلومتر است که ۴۸ کیلومتر آن مورد بهر برداری قرار گرفته و ۳۸ کیلومتر آن نیز در دست اجرا است.

محور اردبیل به سرچم نیز به عنوان اصلی ترین راه ارتباطی استان اردبیل به مرکز کشور می باشد و طول این پروژه در استان اردبیل ۱۲۴ کیلومتر بوده که ۱۷ کیلومتر آن مورد بهره‌برداری قرار گرفته و ۱۸ کیلومتر آن نیز با ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.