شناسهٔ خبر: 68973 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سه ماه نخست سال ۹۸ انجام شد؛

رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالا و مسافر استان ایلام

کامیون مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام گفت : از ابتدای امسال تا کنون تخلفات ۱۰۴ پرونده در کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بررسی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام, نوراله دلخواه اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون دو جلسه مربوط به کمیسیون ماده ۱۱ با موضوع تخلفات مربوط به رانندگان و دو جلسه مربوط به کمیسیون ماده ۱۲ با موضوع شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالا و مسافر در این اداره کل تشکیل شده است.

 وی افزود : در این رابطه تعداد  ۶۵ پرونده تخلف درکمیسیون ماده ۱۱ مورد بررسی قرار گرفته است که عمده تخلفات بررسی شده را عدم رعایت ضوابط و مقررات مربوط به  تهیه تنظیم و استفاده از بارنامه،عدم رعایت ضوابط و مقررات مربوط به  تهیه تنظیم و استفاده از صورت وضعیت مسافری، سوء استفاده از کارت هوشمند راننده ، عدم استفاده از تجهیزات ایمنی بوده است.

دلخواه با اشاره به آرای صادره در کمیسیون ماده ۱۱ گفت : از تعداد۳۹ پرونده ۲ مورد تذکرکتبی ، ۱ مورد قطع خدمات یک ماهه،۳۱ مورد برائت و ۵ مورد جریمه نقدی از آرای صادره در این کمیسیون بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام گفت: عمده آرای پرونده های بررسی شده در این کمیسیون جابجایی بار بدون استفاده از بارنامه،جابجایی مسافر بدون استفاده از صورت وضعیت ،عدم استفاده از تجهیزات ایمنی ،عدم رعایت ضوابط و مقررات جابجایی بار های ترافیکی و عدم ثبت در ناوگان مسافری ساعت است.