شناسهٔ خبر: 68980 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون عمران مجلس:

میدان‌دار کردن بخش خصوصی در حوزه مسکن باید در دستور کار باشد/ مجلس آمادگی همکاری کامل با وزارت راه و شهرسازی را دارد

مصاحبه نیازآذری نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی درباره تعادل بخشی در حوزه مسکن گفت: هدفگذاری وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن، هدفگذاری خوبی است. باید مجلس، دولت و به‌ویژه بانک‌ها به این وزارتخانه کمک کنند و نباید وزارت راه و شهرسازی را در این مسیر تنها گذاشت. همچنین میدان‌دار کردن بخش خصوصی که بسیار اثرگذار است باید در دستور کار قرار گیرد.

حسین نیازآذری، دبیر اول کمیسیون عمران و نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره طرح‌های وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: این طرح‌ها برای درازمدت خوب است، مهم این است که باید برای کوتاه مدت فکری کرد، چراکه مردم در تنگنا هستند و مشکلات فراوانی دارند. باید بحث اجاره یا مسکن‌دار شدن اجاره‌نشینان را که زندگیشان در جایی شکل گرفته است را در کوتاه مدت انجام داد، اگر این موارد اجرا شود، طرح اصلی که بلند مدت است جواب می‌دهد.

نیازآذری درخصوص حمایت‌های نمابندگان و کمیسیون عمران مجلس برای طرح‌های کوتاه مدت اظهار کرد: مجلس و به‌ویژه کمیسیون عمران این طرح‌ها را جدای از خودش نمی‌داند و با وزارت راه و شهرسازی کار مشترک انجام می‌دهد. وزارت راه و شهرسازی و دولت لایحه ارائه کنند، مجلس هم آمادگی دارد با میدان‌داری کمیسیون این طرح‌های کوتاه مدت را تصویب کند و پیش برد.

وی درباره تاکید وزارت راه و شهرسازی بر جریان تولید پایدار مسکن گفت: رویکرد وزارت راه و شهرسازی رویکرد مناسبی است و آن را مثبت ارزیابی می‌کنیم، مسئله اصلی این است که نباید در آن وقفه ایجاد شود و باید ادامه‌دار باشد. این موضوع الان روی کاغذ است، باید سریع درباره آن تصمیم‌گیری و اجرایی شود تا مردم ببینند، به‌ویژه باید مشارکت بخش خصوصی افزایش یابد تا هم اشتغال ایجاد شود، هم مردم مسکن دار شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان در توصیه به بخش‌های دیگر دولت عنوان کرد: در جنگ ظالمانه اقتصادی آمریکا علیه ملت بزرگ ایران یکی از مواردی که می‌تواند جوابگو باشد و توجه مردم را جلب کند، توجه به موضوع مسکن است. باید همه ارکان نظام از رئیس جمهوری و دولت تا مجلس و قوه قضاییه و ... کمک کنیم تا وزارت راه و شهرسازی بتواند در راستای تعهدی که ایجاد کرده است، آن را به سرانجام برساند.