شناسهٔ خبر: 68985 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

دیدار وزیر راه و شهرسازی ایران با سفیر جمهوری ارمنستان برای گسترش همکاری‌های دوجانبه

دیدار وزیر راه و شهرسازی با سفیر جمهوری ارمنستان در ایران وزیر راه و شهرسازی امروز با سفیر جمهوری ارمنستان در خصوص همکاری‌های دوجانبه دو کشور دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز با آرتاشس تومانیان، سفیر جمهوری ارمنستان ملاقات و در خصوص همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو و تبادل‌نظر کرد.

در این ملاقات بر پیگیری توافقات قبلی، توسعه همکاری‌های فی‌مابین در حوزه حمل‌ونقل، ترانزیت، حل‌وفصل مشکلات ایجادشده از سوی طرف ارمنی در خصوص اخذ عوارض یک‌جانبه از ناوگان جمهوری اسلامی ایران، توسعه کریدورهای حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیتی به‌ویژه کریدور خلیج‌فارس-دریای سیاه، امضای موافقت‌نامه تعرفه ترجیحی میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ضرورت استفاده از ظرفیت این سازوکار برای توسعه همکاری‌های حمل‌ونقل، ترانزیتی و تجارت بین دو کشور تأکید شد.

همچنین در این جلسه حائز اهمیت بودن اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور به‌عنوان فرصتی برای بحث و مذاکره پیرامون موضوعات همکاری‌های حمل‌ونقل و سایر سرفصل‌های مهم همکاری‌های اقتصادی فی‌مابین مورد تأکید قرار گرفت.

لازم به ذکر است شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور با مسئولیت وزارت نیرو و معاون نخست‌وزیر ارمنستان به‌عنوان روسای ایرانی و ارمنی اجلاس کمیسیون مشترک، با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط ازجمله وزارت راه و شهرسازی طی ۱۰ تا ۱۱ تیرماه در تهران برگزار خواهد شد.

در این اجلاس مسئولیت هدایت و راهبری کمیته «حمل‌ونقل، ارتباطات، کشاورزی و همکاری‌های امنیتی و استانی» از طرف وزارت نیرو به وزارت متبوع واگذار شده است.