شناسهٔ خبر: 69011 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسط مركز نجات دريايي بندر نوشهر انجام شد؛

نجات چهار ماهيگير در آب هاي ساحلي مازندران

گرایلو معاون امور دريايي اداره كل بنادر و دريانوردي مازندران از نجات جان چهار نفر سرنشین یک فروند شناور ماهيگيري توسط مرکز جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر درآب های دریای كاسپين خبر داد.

      به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل بنادر و دريانوردي استان مازندران، ابوطالب گرایلو با تشریح جزئیات این حادثه دریایی اظهار داشت: در صبحگاه نهم تيرماه ۹۸ مركز جستجو و نجات دريايي بندر نوشهر طي تماس تلفني از طريق شماره ۱۵۵۰ مطلع شد كه یک فروند شناور صیادی با چهار نفر سرنشین در فاصله ۱۲ مایلی از بندر فريدونكنار به علت از كار افتادن موتور در دریا سرگردان مي باشد كه پس از هماهنگي هاي بعمل آمده و پس از ۶ ساعت عملیات ، افراد مضطر به وسیله يدك كش ولشت، نجات یافته و به محل امن انتقال داده شدند.

     وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه نجات یافتگان در صحت کامل به سر می‌برند و وضعیت جسمانی آنها رضایت بخش گزارش شده است.

      گرایلو به مالکان، فرماندهان و خدمه شناورهای سنتی توصیه کرد به اطلاعات هواشناسی روزانه که روی کانال ۱۸ و  ۶۹ توسط مرکز (MRCC) اعلام می گردد توجه ویژه ای داشته و از سالم بودن تجهیزات ارتباطی قبل سفر اطمینان حاصل نمایند.

     معاون امور دريايي اداره كل بنادر و دريانوردي استان مازندران از فرماندهان شناورها خواست در صورت هرگونه حادثه  مرکز (MRCC) را روی کانال ۱۶ دریایی خطاب قرار داده یا با تماس با شماره ۱۵۵۰ این مرکز را در جریان کامل حادثه جهت عملیات امداد و نجات و ارائه خدمات مؤثر قرار دهند.