شناسهٔ خبر: 69024 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عضو اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد:

روند رو به رشد توسعه بنادر کشور حفظ شده است/ سازمان بنادر بر اساس نیاز سرمایه گذاران توسعه بنادر را دنبال می کند/ ضروت مشارکت بخش خصوصی در توسعه بنادر و پسکرانه آن

شعبان فروتن عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: سازمان بنادر و دریانوردی روند توسعه ای بنادر را با سرعت ادامه می دهد و این روند با توجه به نیازهای سرمایه گذاران صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، شعبان فروتن درباره روند توسعه ای بنادر کشور اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی با توجه به درخواست و نیاز فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران به سمت توسعه بنادر حرکت می کند. 

وی ادامه داد: در خیلی از بخش ها روند توسعه ای متوقف شده اما در بنادر کشور چنین اتفاقی نیفتاده است و همواره شاهد افتتاح پروژه های عمرانی هستیم.

فروتن با بیان اینکه بهره برداری از پروژه های بنادر، سرمایه گذاران را تشویق به سرمایه گذاری برای توسعه فعالیت ها می کند، اظهارداشت: اگر صنعت کشور در پسکرانه بنادر  مستقر شود، تولید سودده خواهد شد و افق توسعه صادرات محقق می شود.

عضو اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: سالیان پیش سرمایه گذاران علاقه ای به سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر نداشتند چرا که مزایای آن اطلاع رسانی نشده بود ولی اکنون به جهت اطلاع رسانی های صورت گرفته سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر مشتاق شدند.

این فعال اقتصادی گفت: بهره مندی از آب، ارایه تسهیلات از سوی سازمان بنادر و کاهش هزینه های صادراتی بخشی از مزایای سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر است.

فروتن تاکید کرد: سرمایه گذاری بخش خصوصی در پسکرانه بنادر و توسعه بنادر با هدف رونق تولید و صادرات ضرورت دارد.