شناسهٔ خبر: 69039 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

وزارت نفت موضوع جابه‌جایی منازل آلوده در مسجدسلیمان را تعیین تکلیف کند

شریعتی استاندار خوزستان گفت: وزارت نفت بحث جابه‌جایی خانه‌های آلوده به نفت و گاز در مسجد سلیمان را تعیین تکلیف کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان، غلامرضا شریعتی در جلسه شورای مسکن استان، اظهار کرد: در آن زمان که بحث جابه‌جایی واحدهای مسکونی در مسجدسلیمان که در خطر آلودگی های نفت و گاز قرار داشتند مطرح شد، قرار بود با پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان این کار انجام گیرد.

وی افزود: این تصمیم برای آن بود تا با پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان، ۵ هزار واحد مسکونی برای خانواده هایی که در مسجدسلیمان خانه‌های آنها در خطر آلودگی نفت و گاز قرار دارد، ساخته شود و این خانه ها جابه‌جا شوند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: این پول از سوی وزارت نفت تامین شده اما مسایلی مانند تورم باعث شد تا نتوان ۵۰۰۰ واحد را به صورت کامل تکمیل کرد و اکنون بخشی از این واحدها تکمیل نشده است.

شریعتی ادامه داد: در این زمینه وزارت نفت دو راه پیش روی خود دارد. یکی از این راه ها آن است که اگر وزارت نفت همچنان ادعا می کند که زمین ها آلوده هستند و مردم نباید در آن مناطق زندگی کنند، باید واحدها را تکمیل و خانه های مردم را از آن مناطق جا به جا کند.

وی عنوان کرد: راه دوم نیز آن است که اگر وزارت نفت تشخیص دهد این زمین ها در مسجدسلیمان مشکلی برای سکونت و سلامت مردم ندارند، به مردم اجازه تخریب و بازسازی خانه ها از سوی شهرداری داده شود و مردم بتوانند خانه ها خود را در آن مناطق بهسازی کنند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: وزارت نفت بحث جا به جایی خانه های آلوده به نفت و گاز در مسجدسلیمان را تعیین تکلیف کند تا بتوان در خصوص جا به جایی مردم از آن مناطق و یا بهسازی و ساخت خانه ها در آن محل اقدام کرد.