شناسهٔ خبر: 69048 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در نشست سه جانبه ریلی ایران، عراق و سوریه مطرح شد:

تسهیل حمل‌ونقل جهانی؛ فایده احداث راه‌آهن شلمچه-بصره

نشست سه جانبه همکاری‌های حمل‌و‌‌نقل ریلی بین ایران، عراق و سوریه در نشست همکاری‌های حمل‌ونقل ریلی سه جانبه میان ایران، عراق و سوریه روسای راه‌‌آهن عراق و سوریه، فایده راه‌آهن شلمچه-بصره را تسهیل حمل‌ونقل جهانی عنوان کردند که باید برای پروژه‌های این چنینی در منطقه بازاریابی گسترده‌ای صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در جریان برگزاری نسست سه جانبه همکاری‌های حمل‌ونقل ریلی بین جمهوری اسلامی ایران، جمهوری عراق و جمهوری عربی سوریه، طالب جواد کاظم مدیر راه‌آهن جمهوری عراق تمایل این کشور برای اتصال ریلی بین سه کشور را اعلام کرد و گفت: ایران در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد و به همین خاطر همکاری‌های ریلی بسیاری بین ایران و عراق شکل گرفته که می‌توان از امکانات دو کشور در راستای ارتقاء همکاری‌ها استفاده کرد.

وی تصریح کرد: ما به دنبال آن هستیم تا سریع تر اتصال ریلی بین دو کشور ایران و عراق با تکمیل خطوط مرزی صورت گیرد.

همچنین نجیب الفارس مدیرعامل راه‌آهن جمهوری عربی سوریه تسهیل در حمل‌و‌نقل جهانی را منوط به اتصال ریلی سه کشور ایران ، عراق و سوریه دانست و گفت: با اتصال ریلی بین این سه کشور فایده های اقتصادی بسیاری برای کشورهای مذکور دارد که باید به این منظور گام های واقعی برداشته شود.

وی اظهار داشت: باید برای پروژه‌های این چنینی در منطقه بازاریابی گسترده‌ای صورت گیرد تا سرمایه گذاران با جدیت منطقه را به سوی پیشرفت حرکت دهند.

سعید رسولی مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز در ادامه بنیاد مستضعفان انفلاب اسلامی که پیمانکار پروژه احداث راه‌‌آهن شلمچه-بصره محسوب می‌شود را یکی از سازمان‌های معتبر و قدرتمند از نظر مالی  و فنی خواند و گفت: که پروژه‌های بزرگ و قابل توجهی از سوی آن اجرا شده است و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با مدیریت دکتر خادمی رکورد‌های بی‌نظیری در حوزه زیرساخت ریل و جاده برجای گذاشته است.