شناسهٔ خبر: 69056 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای فاز دوم طرح آرامسازی درجاده قدیم قم – تهران

شانه سازی سرپرست راهداری آزادراه و جاده قدیم قم – تهران گفت : در قالب طرحی امانی فاز دوم طرح آرامسازی درجاده قدیم قم – تهران به طول ۱۴ کیاومتر درحال اجر ااست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روایط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم به‌منظور افزایش ضریب ایمنی و کاهش حوادث جاده‌ای دریکی از مهم‌ترین محورهای ترانزیتی کشور، فاز دوم طرح آرامسازی محور قدیم قم – تهران اجرا و درحال پیگیری است.

سرپرست راهداری آزادراه و جاده قدیم قم – تهران درتکمیل خبر فوق اضافه کرد : طرح آرامسازی محور قدیم قم – تهران به دلیل طول مسیر و حجم عملیات بارریزی درآن ، فازبندی ودرسه قطعه جهت اجرا تقسیم شده است .

حسین برقراری با بیان این موضوع که طرح آرامسازی درقطعه یک این محور اجرا ومورد بهره برداری قرار گرفته است تصریح کرد : عملیات اجرایی فاز دوم این طرح نیز از اردی بهشت امسال کلید خورده است که امیدواریم درصورت عدم تداخل برخی وظایف زمانمند ، تا پایان شهریور ماه ۹۸ تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد .

سرپرست راهداری آزادراه و جاده قدیم قم – تهران طول مسیر اجرایی این طرح را به طور متوسط ۱۴ کیلومتر عنوان کرد و اضافه کرد: حجم عملیات بارریزی درفاز دوم این پروژه افزون بر ۵۵ هزار متر مکعب که این میزان بارریزی نشان ازحجم گسترده کاری است که درحال انجام است.

برقراری عرض مسیر درحال بارریزی را متغیر و بین سه تا هفت متردانست و تصریح کرد : به دلیل اختلاف سطح سواره رو با حریم راه ، متوسط ارتفاع حجم بارریزی بین ۱ تا ۴ متر است .

وی درخاتمه یادآور شد : همکاری و تعامل رانندگانی که از مسیر اجرای پروژه های جاده ای  ، عبور می نمایند نقشی ارزنده در سرعت بخشی به این طرح ها دارد .

شایان ذکر است: به مجموعه‌ای از اقدامات راهداری شانه سازی، تسطیح حریم، اصلاح شیب شیروانی، تعریض مسیر، رفع افتادگی شانه راه، علف زنی و پاکسازی آرامسازی می‌گویند که برای افزایش ضریب ایمنی انجام می‌شود.