شناسهٔ خبر: 69063 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر راه و شهرسازی

مراسم گرامیداشت شهدای سرنگونی پرواز ۶۵۵ هما توسط ناو آمریکایی آغاز شد

سقوط پرواز ۶۵۵ «هما» در حمله آمریکا مراسم گرامیداشت شهدای سرنگونی پرواز ۶۵۵ هما توسط ناو آمریکایی با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در سی و یکمین سالگرد سرنگونی پرواز ۶۵۵ «هما» توسط ناو آمریکایی وینسنس، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این پرواز در ادارات مرکزی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

در این مراسم علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، تورج دهقانی زنگنه، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و خانواده شهدای این پرواز حضور دارند.

پرواز IR655 ایران ایر که توسط یک فروند ایرباس A300B2-203 با رجیستر EP-IBU از تهران با یک توقف در بندرعباس عازم دوبی بود، در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۶۷ با شلیک یک فروند موشک سطح به هوای SM-2MR توسط ناو آمریکایی وینسنس سرنگون شد. در این جنایت تمام ۲۹۰ مسافر و خدمه این هواپیما که شامل ۶۶ کودک نیز بودند، به شهادت رسیدند.

این هواپیما در لحظه سرنگونی، در مسیر استاندارد بین المللی و بر فراز آب های سرزمینی ایران پرواز می کرد. ناو آمریکایی وینسنس که از پیشرفته ترین تجهیزات راداری زمان خود برخوردار بود، در زمان شلیک به آب های سرزمینی ایران تجاوز کرده بود.