شناسهٔ خبر: 69113 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اعمال قانون برای شرکت‌های کم‌کار در اعزام ناوگان برای حمل کالاهای اساسی از بندر امام(ره)

کامیون جلسه فوق العاده کمیسیون ماده ۱۲ لرستان با دستور کار الزام ناوگان حمل و نقل کالا برای حمل بار از بندر امام خمینی(ره) و برخورد با شرکت‌های متخلف برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان, میثم قدمی در این جلسه با تاکید بر ضرورت مشارکت ناوگان استان در حمل کالاهای اساسی از مبدأ بندر امام(ره) اظهار کرد: در شرایط کنونی که تحریم های ظالمانه آمریکا و ایادی غربی و عربی آن اقتصاد کشور را نشانه رفته است ضرورت دارد همه دست اندرکاران حمل و نقل جاده ای به ویژه شرکت های حمل و نقل کالا نسبت به تسریع در حمل و نقل کالاهای اساسی از مبدأ بندر امام خمینی(ره) به سایر نقاط کشور و بخصوص استان لرستان اهتمام داشته باشند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان تصریح کرد: با آن دسته از شرکت های حمل و نقل که از اعزام ناوگان به بندر امام خمینی(ره) طبق سازوکار اعلام شده از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای امتناع نمایند برابر ضوابط قانونی برخورد می گردد، که در این مرحله پس از اخذ تعهد و تذکر کتبی با درج در پرونده شرکت‌هایی را که غیرفعال شده بودند بصورت مشروط و موقت فعال  کردند.

قدمی اظهار کرد: هر یک از شرکت های حمل و نقل کالای استان که تاکنون نسبت به بارگیری در بندر امام اقدام نکرده اند تا پایان هفته جاری فرصت دارند حداقل دو دستگاه ناوگان به  این بندر اعزام نمایند در غیراینصورت پروانه فعالیت آنها ابطال خواهد شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: با توجه به آغاز فصل برداشت محصولات کشاورزی و افزایش بارهای داخلی استان از شرکت های حمل و نقل انتظار می رود علاوه بر همکاری در زمینه جابجایی بارهای داخلی، در راستای انتقال کالاهای اساسی نیز اهتمام جدی داشته باشند.

وی در ادامه ضمن تشکر از کلیه شرکت‌هایی که از ابتدای آغاز طرح اعزام ناوگان به بندر امام (ره)همکاری مطلوبی داشته اند مجددا از شرکت‌های حاضر در جلسه خواست با وجود شرایط سخت کنونی با مجموعه سازمان راهداری دست یاعلی داده و با تمام توان نسبت به تخلیه بار بنادر خصوصا بندر امام(ره) همکاری و همیاری داشته باشند.

رضا عبدی رئیس اداره حمل و نقل کالا راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان هم در این جلسه با بیان دلایل الزام ناوگان استان به بارگیری در مبدأ بندر امام گفت: طی فراخوان سازمان راهداری مبنی بر حمل کالاهای اساسی از بندر امام (ره) از تاریخ یکم خرداد ماه ۹۸ تاکنون تعداد ۹۰۹ دستگاه از ناوگان استان مستقیما به این بندر اعزام و کار جابجایی انواع کالای اساسی را به سایر نقاط کشور به انجام رسانده اند و همچنین باحضور میدانی و پیگیری های مداوم همکاران مستقر در پایانه بندر امام(ره) تعداد یکهزار و ۸۹۸ دستگاه از ناوگان تحت پلاک استان لرستان از مبدأ بندر امام(ره) به مقصد این استان و دیگر نقاط کشور حمل بار نموده اند.

وی با یادآوری مشوق های سازمان راهداری برای ناوگان اعزامی به بندر امام(ره) افزود: تسریع در فرایند بارگیری، تخصیص ۴۰ لیتر روغن بهران در سه گرید مختلف با نرخ مصوب دولتی به ازای هر سه هزار کیلومتر پیمایش، ۳۰ درصد سوخت اضافه بر سهمیه، از مشوق های سازمان برای ناوگان اعزامی به بندر امام هستند ضمن اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان نیز به ازای هر سه فقره بارنامه از مبدأ بندر امام به استان لرستان یک جفت لاستیک تشویقی خارج از نوبت و سهمیه در اختیار رانندگان استان قرار خواهد داد.

در ادامه این جلسه فرصت داده شد که کلیه نمایندگان شرکت های حمل و نقل به بیان مشکلات حمل بار از مبدأ بندر امام پرداخته و ابهامات و مشکلات آنها توسط مسئولان حاضر در جلسه بررسی  و رفع گردید.

همچنین ضمن صدور تذکر کتبی و اخذ تعهد از شرکت های متخلف که از اعزام ناوگان به بندر امام (ره)خودداری نموده بودند به این شرکت ها فرصت داده شد تا پایان هفته جاری و تا اطلاع ثانوی دو دستگاه ناوگان به این مبدأ اعزام و نسبت به حمل بار اقدام کنند.