شناسهٔ خبر: 69132 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حضور مستمر و فعال گشت‌های پلیس و راهداری در طرح تابستانی

خط کشی معاون عملیات ترافیک پلیس راه راهـور ناجا گفت:در طرح تابستانی با هدف خدمت به مسافران گشت های پلیس راه و راهداری حضوری مستمر و فعال در جاده ها خواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل، سرهنگ خسروجردی که در جلسه بررسی و برنامه ریزی برای کاهش تصادفات و ایمن سازی محورهای استان در اردبیل سخن می گفت با بیان اینکه اقدامات خوبی درجهت کاهش تصادفات و ایمن سازی محورها توسط اداره کل راهداری و پلیس راه صورت گرفته افزود: باتوجه به آغاز طرح تابستانی و شروع مسافرت ها نظارت و کنترل ویژه ای در محورها توسط نیروهای پلیس راه به ویژه در جاده های شمال استان اردبیل انجام خواهد شد.

بیش از ۶۰ درصد تصادفات در محدوده ۳۰ کیلومتری شهرها حادث می شود

وی بر فرهنگ سازی و آموزش رانندگان به ویژه موتور سواران تاکید کرد و گفت:بیش از ۶۰ درصد حوادث و تلفات در محدوده ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می افتد که پلیس راه برای این مهم پیشنهادات و هماهنگی های لازم را با دستگاههای مربوطه انجام داده تا شاهد کاهش تصادفات باشیم.

معاون عملیات ترافیک پلیس راه راهـور ناجا بهره گیری از ظرفیت های کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل را بسیار مهم دانست و تصریح کرد:برای کاهش حوداث جاده ای در سه ماه دوم سال جاری همه دستگاهها باید به معنای حقیقی کلمه دست به دست هم بدهند.

سرهنگ خسروجردی تعامل و همکاری پلیس راه و راهداری استان اردبیل را بسیار خوب عنوان کرد و گفت:راهداری و پلیس راه دوبال پر قدرت یک پرنده هستند که شبانه روز در جاده ها بدون منت و با افتخار به مردم خدمت می کنند.

شناسایی ۱۰۵ نقطه حادثه‌خیز

در این جلسه مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل نیز بابیان اینکه از ابتدای سال جاری اقدامات مطلوبی برای شناسایی نقاط حادثه‌خیز استان انجام‌شده گفت: از ۱۰۵ نقطه حادثه‌خیز شناسایی‌شده در راههای اردبیل تنها ۱۶ عدد آن باقی‌مانده که این نقاط نیز به‌زودی بهسازی و اصلاح خواهد شد.

علی رحمتی افزود: عزم جدی برای کاهش نقاط حادثه‌خیز در استان اردبیل ایجادشده و بر این اساس به‌جز ۱۰۵ نقطه شناسایی‌شده ۲۵ نقطه دیگر را شناسایی کرده‌ایم و برای اخذ اعتبار به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ارسال شده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل استفاده از تجهیزات مدرن در هوشمندسازی محورها ، آموزش رانندگان و فرهنگ‌سازی را سه عامل مهم کاهش تصادفات دانست وبا قدردانی از  تلاش های رسانه ها،مطبوعات،خبرگزاری،فضای مجازی و به ویژه صداوسیمای مرکز اردبیل در امر فرهنگ سازی رانندگی و رعایت قوانین افزود:اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل در این سه مورد نیز فعالیت‌های ارزنده‌ای داشته است.

انجام ۳۰۰ کیلومتر خط‌کشی از ابتدای امسال

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل با تأکید بر برنامه‌های ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی استان گفت: از ابتدای امسال باهدف ارتقا ایمنی محورها، ۳۰۰ کیلومتر خط‌کشی در محورهای مواصلاتی انجام‌شده و لکه گیری،نصب علائم،روکش آسفالت و سایر اقدامات مستمر راهداری در جاده ها انجام می شود.

دبیر کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اردبیل با اشاره به قابلیت های بالای تاریخی،فرهنگی و گردشگری استان،ثبت ۲۸ میلیون تردد بهاری در محورهای مواصلاتی استان را یادآور شد و اظهار امیدواری کرد:فرمانداران شهرستانها با تخصیص به موقع اعتبارات راهداران پرتلاش دیار سبلان را در خدمت هرچه بیشتر به مردم شریف و مسافران عزیز یاری کنند.