شناسهٔ خبر: 69153 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خبر داد:

انتقال پروازهای کویت«هما» به ترمینال سلام/ آغاز پروازهای داخلی فرودگاه امام خمینی (ره) از هفته آینده

علی رستمی مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از انتقال پروازهای کویت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به ترمینال سلام خبر داد و گفت: امیدوارم با برنامه ریزی صورت گرفته از هفته آینده شاهد برقراری پروازهای داخلی در فرودگاه امام خمینی (ره) باشیم.

علی رستمی، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به اینکه اولین پرواز ترمینال سلام توسط ایران ایر و به مقصد دوبی انجام شده است، گفت: به تدریج مسیر کویت نیز به مقاصد ترمینال سلام اضافه شده است.

وی با بیان اینکه اکنون روزانه یک تا دو پرواز از ترمینال سلام انجام می‌شود، ادامه داد:  برنامه این است که در فاز اول به تدریج پروازها را در این ترمینال به روزانه ۱۰ پرواز افزایش دهیم.

رستمی با اشاره به اینکه پروازهای حج ۹ استان از ترمینال سلام در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) انجام خواهد شد، گفت: هماهنگی لازم برای انکار  انجام شده است. دو روز پیش نماینده مقام معظم رهبری در بعثه و رییس سازمان حج و زیارت به اتفاق قائم مقام مدیرعامل هما از این ترمینال بازدید کردتد و ارزیابی آن‌ها از ترمینال بسیار خوب بود. می‌توان گفت ترمینال سلام برای حج آماده است.

وی ادامه داد: این ترمینال امکانات بسیار خوبی دارد. در آینده می‌توان پروازهای این ترمینال را تا ظرفیت پنج میلیون نفر در سال افزایش داد. امسال قطعا به این ظرفیت نمی رسیم و در سال‌های آتی این ظرفیت در دسترس خواهد بود.

این مدیر فرودگاهی افزود: با وارد مدار شدن ترمینال سلام و با بهره گیری از این ترمینال در کنار ترمینال شماره یک، ظرفیت فرودگاه امام خمینی(ره) تقریبا به ۱۵ میلیون نفر مسافر در سال رسیده است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به برنامه ریزی برای احداث ترمینال جدید در این مجموعه گفت:  این ترمینال در فاز اول ۲۵ میلیون نفر مسافر جابجا خواهد کرد و در ۵ سال آینده ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در حال مذاکره با سرمایه گذاران خارجی هستیم که فاینانس این پروژه را بر عهده بگیرند. طرح های معماری این ترمینال نیز میان شرکت‌های داخلی و خارجی به مسابقه گذاشته شده و به زودی نتیجه مسابقه اعلام خواهد شد. با مشخص شدن سرمایه گذار، نقشه کامل ترمینال تهیه شده و فاز اجرایی آغاز می شود.

رستمی سپس به برنامه ریزی برای راه اندازی پروازهای داخلی در فرودگاه امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: ترمینال شماره یک فرودگاه برای پذیرایی از پروازهای داخلی آماده است. به ایرلاین ها و سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کردیم که برقراری پروازهای داخلی از فرودگاه حضرت امام بلامانع است.

وی با اعلام اینکه چند شرکت هواپیمایی برای برقراری پرواز داخلی از این فرودگاه درخواست داده‌اند، افزود: در حال برنامه ریزی برای برقراری این پرواز هستیم و امیدوارم هفته آینده اولین پرواز داخلی در فرودگاه حضرت امام انجام شود.

رستمی ادامه داد: محدودیتی برای برقراری پرواز به هیچ کدام از مقاصد داخلی وجود ندارد، اما  به احتمال زیاد اولین پرواز به مقصد کیش یا مشهد خواهد بود.