شناسهٔ خبر: 69168 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

آغاز عملیات اجرایی ۱۲۸۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی بهارستان در نیمه دوم سال جاری/ ۱۵۰ انبوه‌ساز استان اصفهان با معاون وزیر راه و شهرسازی دیدار کردند

طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان با اشاره به دیدار نمایندگان ۱۵۰ شرکت انبوه‌ساز استان اصفهان با معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی ۱۲ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در این شهر از نیمه دوم سال جاری خبر داد.

محمدرضا احمدی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به سفر طاهرخانی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و معاون وزیر راه و شهرسازی به اصفهان و بازدید از شهر بهارستان گفت: جلسه شورای‌عالی حمل‌و‌نقل و راه و شهرسازی استان، روز چهارشنبه با حضور مدیران کل ۱۴ زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی به ریاست مهندس طاهرخانی برگزار و مسائل و مشکلات دستگاه‌های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این دیدار سیاست‌های جدید وزارت راه و شهرسازی توسط معاون وزیر راه و شهرسازی برای حاضران تبیین شد و‌ دغدغه‌های مدیران کل دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان به منظور انتقال به وزیر راه و شهرسازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

احمدی با بیان اینکه معاون وزیر راه و شهرسازی در بخشی از این سفر از خط متروی بهارستان به اصفهان، کارگاه تولید تراورس و کارگاه‌های روسازی و زیرسازی متروی بهارستان بازدید کرد، گفت: در بخش دیگری از این سفر نمایندگان ۱۵۰ شرکت بزرگ انبوه‌ساز استان با مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، دیدار و دغدغه‌ها و پیشنهادات خود را در خصوص بهبود و رونق ساخت‌و‌ساز و تسهیل تولید مسکن با وی در میان گذاشتند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان افزود: در این دیدار سیاست جدید تولید و عرضه مسکن برنامه اقدام ملی توسط مهندس طاهرخانی تبیین و پیشنهادات و راهکارهای انبوه‌سازان بررسی شد.

احمدی با اشاره به اینکه انبوه‌سازان در این دیدار به ذکر نکات مختلفی پرداختند، گفت: یکی از این موارد قانون پیش‌فروش واحدهای مسکونی بود که انبوه‌سازان به طور کلی آن را مخل کار خود می‌دانند و معتقدند با توجه به اینکه این قانون توسط وزارت راه و شهرسازی تهیه نشده، جزییات تسهیل‌گر ساخت‌و‌ساز را مدنظر قرار نداده است و مطالبه انبوه‌سازان، پیگیری و اصلاح این قانون توسط وزارت راه و شهرسازی بود.

وی، عدم همکاری برخی دستگاه‌های خدمات‌رسان برای تکمیل واحد‌های مسکن مهر و دیده‌نشدن بسته پیوست بانکی برای طرح اقدام ملی مسکن را از دیگر دغدغه‌های انبوه‌سازان و پیمانکاران حاضر در این جلسه برشمرد و گفت: پیشنهاد در نظر گرفتن تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی و تامین بخشی از قیمت واحد‌های مسکونی طرح اقدام ‌ ملی مسکن توسط سیستم بانکی از دیگر پیشنهادات انبوه‌سازان در جلسه با مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید بود.
 
وی با اشاره به ساخت ۲۱ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در شهر جدید بهارستان، این رقم را معادل ۱۰/۵ درصد مجموع واحد‌های در نظر گرفته شده این طرح خواند و گفت: از این تعداد، ساخت حدود هشت هزار و ۲۰۰ واحد در سال ۹۷ برنامه‌ریزی و شروع شده و احداث مابقی واحدها در برنامه سال جاری است که عملیات اجرایی آن ظرف ماه‌های آینده آغاز خواهد شد.

احمدی همچنین اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های مقدماتی ساخت ۱۲ هزار و ۸۰۰ واحد دیگر صورت گرفته است که عملیات اجرایی این واحدها در نیمه دوم سال آغاز خواهد شد.