شناسهٔ خبر: 69203 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داد:

نوسازی ۳۰۰۰ دستگاه ماشین‌آلات با تامین اعتبار ۳۰ هزار میلیارد ریالی

ماشین‌آلات راه‌داری رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طی دو سال آینده ۳۰۰۰دستگا‌ه ماشین‌آلات با تامین اعتبار بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال نوسازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا عبدالهاشم حسن نیا شامگاه جمعه در بازدید از راه‌های شهرستان داورزن با بیان اینکه «حدود ۹۰۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری در کشور وجود دارد که دو هزار دستگاه آن از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون نوسازی شده است.» افزود: متوسط عمر این ۹۰۰۰ ماشین آلات راهداری کشور بیش از ۲۵ سال است و نیاز به نوسازی دارند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بیشتر این ماشین آلات فرسوده تولید خارج هستند و تامین قطعات آن دشوار است از این رو با استفاده از تولید کارخانه‌های داخلی در پی نوسازی ناوگان راهداری و رونق اشتغال هستیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طی دو سال آینده سه هزار دستگا‌ه ماشین‌آلات با تامین اعتبار بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال نوسازی می‌شود.

حسن نیا ادامه داد: با این اقدام، متوسط عمر ماشین‌آلات راهداری پایین می آید و برای مدت ۱۰ سال مشکلات حوزه راهداری در این بخش برطرف می شود.

وی افزود: تعریض جاده داورزن به مزینان و زیر گذر این محور نیازمند تامین اعتبار است که پیگیری می شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: زیرگذر و تعریض جاده داورزن به مزینان و ساخت پل ارتباطی چند روستا برای رسیدن به جاده اصلی و مرکز شهرستان مورد تقاضاست که نیاز به تامین اعتبار و حمایت دارد.

حسین مقصودی افزود: محور ارتباطی شهرستان داورزن در مسیر جاده تهران به مشهد قرار دارد اما در سیل های ابتدای سال جاری محروم از ماشین آلات راهداری بوده است.

فرماندار داورزن نیز گفت: با توجه به محور مهم ارتباطی این شهرستان، استقرار اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای در این شهرستان ضروری است.

حسین اسدالهی گفت: مکانی برای ایجاد نمایندگی راهداری شهرستان داورزن به وسیله شورای اسلامی این شهر فراهم شده که آماده تحویل به راهداری است.

مرکز شهرستان ۲۱ هزار نفری داورزن در فاصله ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

داورزن پیشتر یکی از بخشهای تابعه شهرستان سبزوار بود که بر اساس مصوبه اردیبهشت ۱۳۹۱ هیات وزیران به سطح شهرستان ارتقا یافت. این شهرستان مرکب از دو بخش مرکزی و باشتین است و ۴۰ روستا و ۱۸ هزار نفر جمعیت روستانشین دارد.