شناسهٔ خبر: 69205 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

بارش باران در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس جنوبی/ تداوم وزش باد شدید در منطقه زابل

باران کارشناس سازمان هواشناسی از احتمال بارش باران در ساعات بعدازظهر روز شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس جنوبی خبر داد.

معصومه احمدی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با رادیو اینترنتی وزارت راه و شهرسازی به تشریح آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی پرداخت و گفت: در ساعات بعدازظهر امروز برای ارتفاعات البرز مرکزی در استان مازندران و ارتفاعات زاگرس جنوبی در استان فارس رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: این شرایط را روز یکشنبه در شمال آذربایجان‌های غربی و شرقی، سواحل دریای خزر و ارتفاعات زاگرس جنوبی در استان فارس شاهد خواهیم بود. همچنین دوشنبه برای شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و هرمزگان رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و برای ارتفاعات مازندران و گلستان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. بعدازظهر سه‌شنبه نیز در شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل شاهد رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت خواهیم بود و در روز چهارشنبه علاوه بر مناطق ذکرشده برای شرق گلستان و شمال خراسان شمالی نیز بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

احمدی اظهار کرد: طی پنج روز آینده برای نوار شرقی کشور، جنوب سمنان، شمال یزد، شمال اصفهان، قم، جنوب تهران، مرکزی و جنوب غرب کشور در استان‌های خوزستان و بوشهر وزش باد در پاره‌ای نقاط همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه در همین مدت تداوم وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا را در منطقه زابل خواهیم داشت، افزود: طی سه روز آینده شرق دریای عمان و امروز خلیج‌فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.