شناسهٔ خبر: 69211 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران؛

توسعه زیرساخت‌های عمرانی بخش‌ها یک ضرورت مهم است

نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در نشست مشترک بخشداران و روسای شورای بخش استان گفت: برای توسعه زیرساخت‌های عمرانی بخش‌ها، بخشداران به ما برنامه راهبردی و عملیاتی ارائه دهند.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران، سید محمد نظری با اشاره به اینکه امورات  مردم در بخش ها با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای محقق می‌شود خاطرنشان کرد: برای توسعه زیرساخت‌های عمرانی بخش‌ها بخشداران به ما برنامه راهبردی و عملیاتی ارائه دهند.

وی افزود: باید با دغدغه‌مندی و احساس مسئولیت بالا برای مردم کار کنند و هرکس نمی تواند دغدغه کار مردم را داشته باشد و شبانه روز برای مردم بدود، کار خود را رها کند.

نظری تصریح کرد :با توجه به ظرفیت‌های مناسبی که بخش‌ها و روستاهای استان برخوردار می‌باشد، لذا با توسعه ظرفیت‌های موجود در بخش‌ها می‌توان در بخش‌های گوناگونی اعم از گردشگری کشاورزی صنعتی توسعه پایدار را شاهد باشیم.‌

وی اظهار کرد: آسفالت راه های روستایی از جمله موضوعاتی است که در برنامه کاری اداره کل راه و شهرسازی قرار دارد و برای توسعه راه های روستایی اعم از آسفالت بهسازی تعریض از هیچ کوششی دریغ نمیکنم و بخشداران دهیاران می توانند در این راستا از ظرفیت ها پتانسیل های موجود در اداره کل راه و شهرسازی برای توسعه بخش ها و روستاها استفاده کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه اولین فاکتور توسعه ، راه به شمار می رود گفت : برای رسیدن به اهداف مورد نظر در حوزه بهسازی راهها نیازمند حمایت مردم و خیران هستیم زیرا با منابع موجود نمی توانیم تمامی نیازها را پاسخ دهیم .

نظری در نشست با بخشداران استان خواستار ساخت و ساز در محدوده های تعیین شده و بافت روستایی شد و گفت : از ساخت و ساز در خارج از در محدوده های بافت روستایی باید پرهیز و جلوگیری کرد .

نظری با اشاره به اینکه تهیه طرح هادی متاثر از نرم جمعیت خواهد بود گفت : براساس سرشماری و جمعیت روستایی ، طرح هادی و سرانه هایی برای بافت مسکونی درنظر گرفته می شود .