شناسهٔ خبر: 6923 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی در کنگره بین‌المللی مهندسی عمران تبریز:

اجرای پروژه‌های عمرانی بدون توجه به صنعتی‌سازی میسر نیست

محمد شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه عمر متوسط جاده‌های کشورهای توسعه یافته ۱۵ سال است، گفت: عمر متوسط جاده‌های کشورمان پنج تا شش سال است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان آذربایجان‌شرقی،  محمد شکرچی‌زاده در دهمین کنگره بین ‌المللی مهندسی عمران در دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه جاده های کشور ما وضعیت مناسبی ندارند، گفت: در اجرای پروژه های عمرانی و ساختمانی کشورمان به مسئله مهم صنعتی سازی به عنوان توسعه پایدار توجه چندانی نمی شود.

وی با بیان اینکه استفاده از مصالح نامرغوب در جاده ها باعث کاهش کیفیت و عمر آسفالت جاده می شود، ادامه داد: باید در خصوص جاده نظارت های بیشتری به مصالح و کیفیت آسفالت داشت.

رئیس مرکز تحقیقات راه وشهرسازی وزارت راه وشهرسازی  با بیان اینکه ایران یکی از کشورهای زلزله خیز دنیا است، افزود: در چهل سال اخیر ۳۰ درصد زلزله های بالای ۱۰ هزارنفر تلفات، در کشور ما اتفاق افتاده است.

شکرچی زاده ادامه داد: این آمار نشان می دهد باید بیش از پیش به مقاوم سازی ساخت و سازها توجه کنیم چرا که می توان با انجام مطالعات و افزایش نظارت بر ساخت و سازها این تهدیدات و خسارت های زلزله را به حداقل برسانیم.

وی به راه اندازی دفتر منطقه ای مطالعات راه و شهر سازی وزارت راه و شهرسازی در آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این مرکز به راحتی می توان ارتباط علمی با دانشگاه های استان در اجرای پروژه های عمرانی و ساختمانی را گسترش داد و اجرای پروژه ها را مدیریت کرد.

نظر شما