شناسهٔ خبر: 69242 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی فارس؛

بیش از ۶۰ درصد از راه‌های روستایی شهرستان قیر و کارزین آسفالته است

تکاور مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: شهرستان قیر و کارزین دارای ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی که بیش از ۶۰درصد این راهها آسفالته و مابقی دراولویت کاری این اداره کل قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس, فیروز تکاور اظهار داشت: شهرستان قیر و کارزین دارای ۵۰۰  کیلومتر راه روستایی که از این میان ۳۰۲ کیلومتر آن آسفالته، ۶۰ کیلومتر شوسه و ۱۳۸ کیلومتر نیز خاکی است.

 وی خاطرنشان ساخت: جمعا ۱۹۸ کیلومتر باقیمانده از راه‌های روستایی شهرستان قیر و کارزین از راه آسفالته برخوردار نیستند که این ۱۹۸ کیلومتر در اولویت کاری این اداره کل قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس اذعان داشت: حجم زیادی از راه‌های روستایی ساخته شده در سال‌های گذشته احداث شده و با توجه به ازدیاد وسایل نقلیه و ترافیک عبوری نیاز به ارتقاء و بهسازی و روکش دارند که طی سال‌های گذشته مقداری از این حجم به انجام رسیده است.

تکاور افزود: هم اکنون برای احداث و بهسازی  ۶۳ کیلومتر راه‌های روستایی شهرستان قیر و کارزین بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال قرارداد منعقد شده است.

وی اظهار داشت: تعداد ۷۳۱ خانوار از این ۶۳ کیلومتر راه روستایی  بهره مند می شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: طول کل پروژه های راه روستایی در دست اجرای شهرستان قیر و کارزین ۶۳ کیلومتر است و مابقی نیز در برنامه کاری این اداره کل قرار دارد.