شناسهٔ خبر: 69285 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیر‌کل راه‌آهن یزد خبر داد:

مزایای احداث خط دوم خطوط ریلی بافق-ارژنگ و یزد-اقلید

خط دوم راه آهن مدیر‌کل راه‌آهن یزد با بیان اینکه « احداث خط دوم راه‌آهن بافق _ارژنگ باعث افزایش بار محوری از ۲۵ تن به ۳۰ تن، ایجاد ۱۵۵ فرصت شغلی مستقیم و نیز صرفه جویی سالانه ۴۱ میلیارد تومان بابت کاهش آلاینده‌ها می‌شود، گفت: با احداث خطوط ریلی یزد – اقلید نیز مسیر شیراز -مشهد ۳۰۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن یزد، سید مصطفی داودی با اشاره به پروژه‌های احداث خط دوم بافق– ارژنگ و خطوط ریلی یزد–اقلید، همچنین مزایای اجرا و بهره برداری آن اظهار داشت: با احداث خط دوم راه‌آهن بافق _ارژنگ، ظرفیت حمل بار محور از ۱۵ میلیون تن به ۳۰ میلیون تن و افزایش ظرفیت جابجایی مسافر به بیش از سه و نیم میلیون نفر در سال خواهد رسید.

مدیر کل راه آهن یزد افزود، از جمله دیگر مزایای این طرح، افزایش سرعت قطارهای مسافری تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت و سرعت قطارهای باری تا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت و همچنین کاهش زمان سیر قطارهای مسافری از ۷ ساعت به چهار و نیم ساعت و قطارهای باری از ۱۸ ساعت به ۱۲ ساعت خواهد بود.

داودی افزود: افزایش بار محوری از ۲۵ تن به ۳۰ تن، ایجاد ۱۵۵ فرصت شغلی مستقیم و نیز صرفه جویی سالانه ۴۱ میلیارد تومان بابت کاهش آلاینده ها از دیگر مزایای این طرح است.

مدیر کل راه‌آهن منطقه یزد، در تشریح مزایای احداث خطوط ریلی یزد – اقلید، به کاهش ۳۰۰ کیلومتری مسیر شیراز -مشهد و اتصال مثلث یزد – شیراز – اصفهان اشاره کرد.

برچسب‌ها: