شناسهٔ خبر: 69372 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس اداره راه و شهرسازی مسجد سلیمان خبر داد:

زلزله به ساختمان هفت اداره دولتی مسجد سلیمان آسیب زد/ بررسی میزان خسارت‌ واحدهای مسکونی توسط ۳۰ ارزیاب

مسجدسلیمان کریمی‌نژاد با اشاره به آسیب‌دیدن ساختمان هفت اداره دولتی مسجد سلیمان از زلزله روز گذشته، گفت: ۳۰ ارزیاب بنیاد مسکن در حال بررسی محله به محله منازل و برآورد میزان خسارت‌های زلزله ۵/۷ دهم ریشتری روز گذشته هستند.

رسول کریمی‌نژاد، رییس اداره راه و شهرسازی مسجد سلیمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هم‌اکنون تیم‌های ارزیاب اداره کل راه و شهرسازی استان و نیز بنیاد مسکن در حال بررسی میزان خرابی‌های زلزله ۵/۷ دهم ریشتری روز گذشته هستند، گفت: تیم‌های ارزیاب اداره راه و شهرسازی در حال بررسی اماکن و تاسیسات دولتی هستند و تیم‌های ارزیاب بنیاد مسکن نیز به بررسی آسیب‌های وارد شده به منازل و واحدهای مسکونی می‌پردازند.

وی با اشاره به تشکیل ستاد بحران در شهر مسجد سلیمان با حضور سردار محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ارزیابی‌های مقدماتی تیم‌های ارزیاب اداره راه و شهرسازی حاکی از آسیب به ساختمان هفت اداره دولتی شامل تامین اجتماعی، تعاونی روستایی، اداره محیط زیست، اداره مخابرات، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره ارشاد و بیمارستان نفت است که از این میان ساختمان‌های تامین اجتماعی، تعاونی روستایی و اداره محیط زیست خسارت‌های جدی تر دیده‌اند.

کریمی گفت: تیم‌های ارزیاب اماکن و تاسیسات دولتی با همکاری نظام مهندسی شهرستان همچنان مشغول بررسی اماکن و ساختمان‌های دولتی هستند و در بحث واحدهای مسکونی نیز ۳۰ ارزیاب بنیاد مسکن در سطح محلات شهرستان به بررسی میزان خسارت ها می‌پردازند.

رییس اداره راه و شهرسازی مسجد سلیمان با اشاره به اینکه بیشترین آسیب زلزله در شهرستان مسجد سلیمان و بخش "گلگیر" گزارش شده است، تصریح کرد: بر اساس گزارش روز گذشته بنیاد مسکن، تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر از ساکنان شهر مسجدسلیمان به این بنیاد مراجعه و مسوولان را در جریان خسارت به واحدهای مسکونی خود قرار داده‌اند و آمارهای بخش روستایی نیز در دست انجام است.

وی همچنین به خسارت‌های زلزله به بیمارستان نفت نیز اشاره کرد و افزود: بخش‌هایی از این بیمارستان به دلیل اینکه قدمتی بیش از یکصد سال دارد آسیب جدی دیده و بررسی خسارت‌ها همچنان در حال انجام است.

رییس اداره راه و شهرسازی مسجد سلیمان در خصوص فرودگاه این شهر نیز گفت: این فرودگاه در حال حاضر در اختیار هوانیروز است و بر اساس گزارش‌ها هیچ آسیبی به باند یا تاسیسات آن وارد نشده است.