شناسهٔ خبر: 69420 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه آهن کرمان خبر داد:

تلاش راه‌آهن برای اتصال دو چشمه بار به شبکه ریلی در کرمان

تعمیر ریل مدیرکل راه‌آهن کرمان با بیان اینکه عملیات زیرسازی خط فرعی اتصال فولاد زرند ایرانیان به اتمام رسیدو عملیات روسازی ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: زیرسازی راه‌آهن اتصالی معدن جلال آباد نیز از پیشرفت ۸۰ درصدی برخوردار است و پس از اتمام آن عملیات روسازی آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمدرضا  فیروزکوهی مدیرکل راه‌آهن کرمان با اشاره به نقش راه‌آهن در توسعه کشور گفت: اتصال مراکز چشمه‌های بار و کارخانه‌ها از طریق خطوط آنتنی به شبکه ریلی موجب رونق اقتصاد و آبادانی استان و کشور می‌شود.

فیروزکوهی در خصوص اتصال معدن جلال‌آباد به شبکه ریلی نیز گفت: عملیات زیرسازی این خط فرعی به طول ۲۵ کیلومتر و با پیشرفت ۸۰ درصدی در حال انجام است و بلافاصله پس از اتمام زیرسازی، روسازی مسیر نیز آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: زیرسازی خط فولاد زرند ایرانیان منشعب از ایستگاه زرند به طول ۱۱ کیلومتر انجام‌ شده و عملیات روسازی این مسیر پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی داشته است که امیدواریم تا پایان تیرماه روسازی این مسیر نیز تکمیل شود.

وی اذعان داشت: با بهره‌برداری از این دو پروژه، سالانه حدود پنج میلیون تن بار از طریق این خطوط فرعی جابجا می‌شود.