شناسهٔ خبر: 69422 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:

اولویت‌بندی پروژه‌های راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بهره‌گیری از اعتبارات و ظرفیت‌ها

حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی بر بهره‌گیری حداكثری از امكانات و ظرفیت‌های موجود در بخش راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای كشور در راستای ارایه خدمات مطلوب به كاربران جاده‌ای تأكید كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان، با بیان این كه در ابتدای سال‌جاری در مقابله با بحران سیل در استان‌‌های سیل‌زده، تجربه موفقی در این سازمان به دست آمده است، اظهار داشت: بالغ بر ۲۲ استان درگیر بحران سیل بودند كه با تلاش شبانه‌روزی مدیران، رانندگان و راهداران، از این بحران عبور كرده و با تأمین اعتبارات مورد نیاز از منابع مالی و استانی در راستای بازسازی راه‌های آسیب‌دیده و ابنیه فنی، اولویت‌بندی و اقدام می‌شود.

وی یكی دیگر از تجربه‌های موفق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای در سال‌جاری را حمل محمولات استراتژیك كشور از بنادر اصلی كشور به سایر استان‌ها بیان كرد و افزود: با اعزام ناوگان از استان‌های مختلف به بنادر اصلی كشور به ویژه بندر امام خمینی (ره) جابه‌جایی كالاها اساس انجام شد و همچنان با بسیج نیروها و ناوگان مورد نیاز با قوت پیگیری می‌شود، تا بتوان پاسخگوی نیازهای هم‌وطنان در اقصی نقاط كشور باشیم.

معاون وزیر راه وشهرسازی، مدیریت بر هزینه‌ها را یكی از شاخص‌های اصلی موفقیت مدیران در پیشبرد برنامه‌ها در سال‌جاری بیان كرد و افزود: در این راستا، می‌بایست با بهره‌گیری از اعتبارات در اختیار و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در بخش حمل‌و‌نقل جاده‌ای و راهداری، پروژه‌ها را اولویت‌بندی كرده و به مرحله اجرا و بهره‌برداری رسانده شود.

اجرای مدیریت توسعه‌ای – مشاركتی در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

معاون حمل و نقل سازمان راهداری حمل و نقل جاده‌ای، با تأكید بر این كه سیستم مدیریت توسعه‌ای – مشاركتی در سطح مدیران ادارات كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در تمامی مراحل تدوین برنامه‌ها و اتخاذ تصمیمات راهبردی مدنظر قرار دارد، افزود: مدیران استان‌ها با شناسایی مشكلات در حوزه‌های كاری ذی‌ربط، می‌توانند نظرها و راه‌كارهای مؤثری در رفع مشكلات و ارتقای خدمات و فعالیت‌ها در استان‌ها ارایه دهند.

وی از بازنگری در ضوابط و مقررات رسیدگی به تخلفات شركت‌‌ها و مؤسسات حمل و نقل جاده‌ای خبر داد و افزود: ۲ سامانه ثبت تخلفات رانندگان اتوبوس و كامیون هم با همكاری دفتر فناوری اطلاعات به زودی راه‌اندازی می‌شود و نظارت بیشتری در این بخش صورت می‌گیرد.

انجام عملیات لحظه‌ای و به موقع راهداری در محورهای سراسر كشور

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای بر انجام عملیات لحظه‌ای و به موقع اكیپ‌های راهداری در محورهای سراسر كشور در راستای ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌ای هم‌وطنان و تردد ناوگان جاده‌ای تأكید كرد.

حیدر مطاعی با بیان این كه از امكانات موجود، حداكثر بهره‌گیری در استان‌ها مدنظر است، افزود: گشت‌های راهداری با حضور مستمر در تمامی محورهای استان‌های ذی‌ربط، در روان‌سازی ترددها و ایمن‌سازی نقاط و تقاطع‌های حادثه‌ساز، نظارت بر خط‌كشی‌ها و تابلوها و علائم ایمنی عملكرد خوبی در حوزه راهداری ارایه كنند

اولویت‌بندی پروژه‌های بهسازی راه‌های روستایی و فرعی

معاون راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بر اولویت‌بندی در اجرای پروژه‌های بهسازی راه‌های روستایی و فرعی براساس شناسایی محورها و ثبت اطلاعات موجود تأكید كرد.

رضا اكبری با بیان این كه برنامه‌ها و دستورالعمل‌های مورد نظر در این حوزه در دست تدوین است، افزود: در این دستورالعمل‌ها، نیروی انسانی، چارت تشكیلاتی، اجرای پروژه‌ها،‌ انعقاد قراردادها و سایر موارد مورد نیاز تعیین شده و پس از تصویب به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی از به كارگیری توانمندی معاونین فنی و نظارت در این بخش خبر داد و افزود: شرایط همكاری و دستورالعمل‌های كاری هم مشخص و اعلام می‌‌شود.

تشدید نظارت بر مجتمع‌های خدماتی – رفاهی بین‌راهی و پایانه‌های مرزی

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بر تشدید نظارت بر نحوه خدمات‌دهی مجتمع‌های خدماتی – رفاهی به كاربران جاده‌ای تأكید كرد.

خداداد مقبلی همچنین نظارت بر پایانه‌های مرزی از منظر مسائل فنی و بررسی میزان و سطح خدمات‌دهی در داخل پایانه‌ها را از دیگر اولویت‌های این سازمان برشمرد و افزود: به منظور شناسایی دقیق مسائل و مشكلات می‌بایست جلسات با مدیران و كاركنان پایانه‌های مرزی برگزار شود و در راستای رفع این مسائل و مشكلات اقدام شود.

این گزارش حاكی است در ادامه این نشست محمد تیموری معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، درخصوص تأمین اعتبارات مورد نیاز در سال‌جاری از محل منابع داخلی، استانی و ملی مطالبی را به حاضران در نشست ارایه كرد.

گفتنی است در بخش دیگری از این نشست مدیران استان‌ها گزارشی از اقدامات انجام شده درخصوص مصوبات نشست قبلی ارایه كرد و مدیران ستادی حوزه حمل و نقل و راهداری، برنامه‌های حوزه ذی‌ربط را در سال جاری بیان كردند.