شناسهٔ خبر: 69428 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طرح ناحیه‌ای خراسان شمالی در مرحله تصویب در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران قرار گرفت

خراسان شمالي معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی از قرار گرفتن طرح ناحیه ای خراسان شمالی در مرحله تصویب در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل ازاداره ارتباطات و اطلاع رسانی خراسان شمالی، مهندس روزبه دادجو گفت: جلسه بررسی طرح ناحیه‌ای خراسان شمال ۲۰ خرداد امسال در محل وزارت راه و شهرسازی تشکیل شد.

وی اظهار داشت: طرح ناحیه‌ای خراسان شمالی پس از تصویب در مراجع استانی در جلسه شورایعالی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید مواردی که نیاز به اصلاح و تکمیل دارند انجام و پس از تأیید کمیته فنی ابلاغ گردد.

مهندس دادجو بیان کرد: طرح ناحیه‌ای برای تدوین سیاست و ارائه راهبردها در زمینه هدایت و کنترل توسعه و استقرار مطلوب مراکز فعالیت، مناطق حفاظتی و همچنین توزیع مناسب خدمات سکونتگاهی، بر اساس نقشی که در نظام سکونتگاهی استان دارند تهیه می گردد.

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: با اشاره به اینکه خروجی طرح ناحیه ای ارائه گزینه بهینه سطح بندی سکونتگاه‌ها، پیشنهاد توسعه شبکه‌ها و مراکز اصلی تاسیسات زیربنایی، پیشنهاد توزیع خدمات عمومی، تعیین سکونت گاههای مستعد گردشگری، روستاهای مستعد تبدیل به شهر و ارائه نقشه کاربری اراضی ناحیه است می‌تواند به عنوان سند بالا دستی مرجع تصمیم گیری در کارگروه امور زیربنایی و سایر کارگروههای ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان مدنظر قرار گیرد.