شناسهٔ خبر: 6943 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حمایت مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان از طرح‌های نوین شهری استان

فضای شهرهای ساحلی جذاب‌تر می‌شوند / خلق فضاهای جدید شهری با استفاده از نور

فرشید دستوان مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان از حمایت این اداره کل از طرح نوین شهری در هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان، فرشید دستوان در همایش معماری و نورپردازی در شهرهای ساحلی با تاکید بر جذاب ساختن شهرهای ساحلی هرمزگان بویژه شهر بندرعباس افزود: بندرعباس یک شهر تجاری است که بیشتر  شهروندان آن ساکن یا مهاجرند. تمام روز مشغول به کارند و شب ها تنها زمان اوقات فراغت شان است.

وی ادامه داد: این رویه فرصت مناسبی است تا فضای شهرهای ساحلی در زمان شب جذابیت بیشتری داشته باشد.

دستوان یکی از عوامل جذابیت بخشی به شهرهای ساحلی بویژه مرکز استان را استفاده از نورپردازی های مناسب دانست و گفت: استفاده از نور در فرهنگ ما ریشه تاریخی دارد که می طلبد برای جذابیت بخشی به شهر از این امکان استفاده شود.

وی، استفاده از نور در خلق فضای جدید شهرهای ساحلی نقش به سزایی خواهد داشت که خوشبختانه با اقداماتی که از سوی شهرداری بندرعباس صورت گرفته فضای جدیدی به شهرداده شده است.

دستوان گفت: برگزاری این همایش ها فرصتی برای  استفاده از نظرات و راهکارهای کارشناسان صاحب فن است تا با بکارگیری  نظرات آنها شهری شاد برای شهروندان هرمزگانی فراهم کنیم.از این رو  به شهرداری هایی  که در این راستا گام بر می دارند  کمک می کنیم تا یافته های مطرح شده در همایش ها را در شهرشان اجرا  کنند.

نظر شما