شناسهٔ خبر: 69439 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

خادمی در سفر به استان های مرکزی، لرستان و اصفهان:

۲۰ کیلومتر بزرگراه داران-دورود بهره‌برداری می‌شود

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از بزرگراه داران- دورود گفت: با توجه به اهمیت این محور در اتصال اصفهان به استان‌های لرستان، مرکزی و خوزستان و نقش محوری آن در کاهش ترافیک و افزایش ایمنی در مسیر، ۲۰ کیلومتر دیگر از این محور سالجاری تکمیل و بهره‌برداری می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی صبح امروز در سفر به اصفهان، لرستان و مرکزی از پروژه‌های زیرساختی حمل و نقل در دست اجرای این استان‌ها بازدید کرد.

معاون وزیر راه  وشهرسازی در بازدید از محور داران- دورود- الیگودرز  طول این محور را ۱۵۰ کیلومتر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۱۱۰ کیلومتر از این مسیر زیرعبور ترافیک قرار دارد.

وی طول قطعات اجرایی در این بزرگراه را ۲۵ کیلومتر دانست و افزود: از این میزان ۷ کیلومتر زیرعبور قرار دارد و ۱۸ کیلومتر نیز در مرحله عملیات آسفالت است.

خادمی تکمیل شدن این محور را در اتصال استان اصفهان به استان‌های مرکزی، لرستان و خوزستان مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: در بازدید امروز پروژه بسیار فعال بود و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته احداث باند دوم ۹ کیلومتر از این محور در استان لرستان طی چهار ماه آینده تکمیل خواهد شد.

وی افزود: برنامه‌ریزی شده است تا پایان سالجاری ۲۰ کیلومتر دیگر از این محدوده تکمیل و زیرعبور ترافیک قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه در این سفر همچنین در بازدید از کنارگذر دورود گفت: عملیات اجرایی این کنارگذر به طول ۱۲ کیلومتر به همراه چهار تقاطع غیرهمسطح با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در حال اجرا است.

وی با اشاره به مشکلات تملک اراضی در این کنارگذر ادامه داد:  با توجه با مشکلات ارزیابی در احداث کنارگذر‌ تاکنون ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای  تملک اراضی در این محدوده هزینه شده است.

خادمی در بازدید از عملیات اجرایی پروژه احداث باند دوم بروجرد- توره در استان لرستان نیز یادآور شد: این محور ۲۴ کیلومتر طول دارد که مناقصه عملیات اجرایی ۷.۵ کیلومتر ابتدایی آن در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی در این بخش از محور با توجه به معارضین منطقه اندکی با مشکل رو‌به‌رو است و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده تا اعتبار مورد نیاز برای تملک اراضی آن از محل اعتبارات سال ۱۳۹۸ تامین شود.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه با اشاره به عملیات اجرایی در ۱۶.۵ کیلومتر از این محور افزود:‌ این بخش نیز با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی در حال اجرا است و طبق اولویت ‌بندی صورت گرفته اجرای آسفالت گردنه زالیان  در دستور کار قرار گرفته تا هرچه زودتر تکمیل شود.

خادمی در خصوص عملیات اجرایی بخش‌های دیگر این محور توضیح داد و گفت: از کیلومتر ۱۴ تا ۲۰ این محور در مرحله اجرای عملیات خاکی و ابنیه فنی است و در بخش انتهایی پروژه نیز یک لایه آسفالت بیندر اجرایی شده است.