شناسهٔ خبر: 69448 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خبر داد:

موافقت اولیه سازمان بنادر و دریانوردی با احداث بندر تفریحی در مازندران/ اجرایی شدن پروژه پس از تایید نهایی و بررسی تیم مشاور

انزان پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: سازمان بنادر و دریانوردی با جانمایی و ساخت بندر تفریحی در استان مازندران موافقت اولیه کرده است که پس از تایید نهایی پروژه آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد تقی انزان پور با اشاره به موافقیت اولیه سازمان بنادر و دریانوردی با جانمایی و ساخت بندر تفریحی در استان مازندران در گفت‌و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده از سوی بنادر و دریانوردی مازندران، کمیته صدور مجوز سازه‌های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با جانمایی و احداث بندر تفریحی در نوار ساحلی ایزدشهر در استان مازندران موافقت کرده است.

وی ادامه داد: این طرح توسط بخش خصوصی اجرا خواهد شد و تنها موافقیت اولیه ساخت آن را سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرده است. تایید نهایی پس از ارائه نقشه شماتیک اولیه و بررسی ها توسط تیم مشاور خواهد بود و تا آن موقع در خصوص این طرح و اجرای آن نمی توان اظهار نظری کرد.

وی افزود: با این حال طبق نقشه اولیه ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر حوضچه در آب خواهد داشت و سازه با موج شکن سنگی است. طرح کامل آن بعد از مطالعات اولیه و تایید نهایی اجرایی خواهد شد تا طول حوضچه، موج شکن و اینکه تا چه میزان شناور می تواند پهلو بگیرد در ادامه کار مشخص شود.

انزانی پور در پایان گفت: کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی متقاضی صدور مجوزهای سازه های دریایی می توانند از طریق ثبت نام در سامانه sm.pmo.ir نسبت به دریافت مجوز از کمیته صدور مجوز سازه های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اقدام کنند.