شناسهٔ خبر: 69532 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

مشاور بانوان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد

درخشش بانوان در عرصه‌های مدیریتی وزارت راه و شهرسازی / حضور بانوان در پست‌های مدیریتی وزارت راه و شهرسازی رشد مناسبی داشته و نیازمند تقویت است

مهری صفری مهری صفری ضمن تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی حضور بانوان را در عرصه‌های مدیریتی تقویت می‌کند، می‌گوید: درخشش و موفقیت مدیران ارشد زن وزارت راه و شهرسازی در مجامع بین‌المللی حاصل اعتماد وزیر و نگاه مثبت به توانمندی‌های زنان این مجموعه است.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهری صفری مشاور امور بانوان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به دستور ریاست جمهوری مبنی بر اشتغال ۳۰ درصدی بانوان در پست‌های مدیریتی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری، گفت: علاوه بر این انتخاب‌ها و انتصاب‌ها، چندی پیش  ماندانا  منصوریان نماینده سازمان بنادر و دریانوردی در سازمان بین‌المللی دریانوردی  در نشستی که در مقر سازمان  مذکور (آیمو) در لندن برگزار شد توانست با اکثریت آرا کشورهای عضو آیمو به سمت نائب رئیس کمیته همکاری‌های فنی سازمان بین‌المللی دریانوردی دست پیدا کند.
وی یادآور شد: خانم ماندانا منصوریان اولین نائب رئیس زن کمیته همکاری‌های فنی آیمو به شمار می‌رود. همچنین سحر تاجبخش معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان هواشناسی کشور، خردادماه سال جاری با حضور در هجدهمین نشست کنگره جهانی هواشناسی WMO با حضور نمایندگان بیش از ۱۹۰ کشور در ژنو  موفق شد  در انتخابات  شورای اجرایی سازمان هواشناسی جهانی با پشت سر  گذاشتن نماینده عربستان عضو شورای اجرایی  سازمان جهانی هواشناسی شود.

صفری موفقیت‌ها و حضور موثر بانوان در مجامع بین‌المللی را گواهی بر عملکرد مثبت وزارت راه و شهرسازی در به‌کارگیری زنان توانمند مدیر در عرصه‌‌های تخصصی، ملی و بین‌المللی دانست و افزود: مقام عالی وزارت با اعتماد و انتصاب زنان توانمند زمینه ساز درخشش زن مسلمان ایرانی در سطوح بین‌المللی شده‌اند.   

مشاور اموربانوان و خانواده وزارت راه و شهرسازی گفت: نباید از نظر دور داشت که به دلیل فشارهای قدرت‌های بین‌المللی، حضور بانوان در عرصه‌های بین‌المللی علاوه بر نمایان کردن توانمندی بانوان ایرانی و تاکید بر جنبه‌های توازن جنسیتی از نظر سیاسی نیز بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند بخشی از توان جمهوری اسلامی ایران را به نمایش بگذارد.

وی با تاکید بر اینکه حضور بانوان در پست‌های مدیریتی در این دوره از وزارت راه و شهرسازی رشد مناسبی داشته و نیازمند تقویت است، بر مشارکت حداکثری بانوان در تقویت این نقش تاکید می‌کند.

صفری اظهار داشت: با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید، امید به حضور جدی‌تر بانوان در عرصه‌های کلان مدیریتی با دستور رییس‌جمهوری قوت گرفت. به دنبال دستور رییس‌جمهوری برای حضور فعال بانوان در عرصه‌های کلان مدیریتی، وزارت راه و شهرسازی از توانمندی بانوان  در عرصه‌های مدیریتی و در حوزه‌های مختلف استفاده کرد و اینکار در تمامی شقوق حمل و نقل و البته مسکن و شهرسازی به معرض آزمون گذاشته شد.

صفری افزود: به نظر می‌رسد این آزمون نتایج خوبی داشته و نمره قابل‌قبولی دریافت کرده است. وزارت راه و شهرسازی تلاش خود را بر این مبنا، پایه‌گذاری کرده تا علاوه بر تحقق وعده‌های رییس‌جمهور برای حضور فعال بانوان در عرصه‌های مدیریتی، عرصه رقابت سالم بانوان را در حوزه‌های دشوار حمل و نقلی و همچنین مسکن و شهرسازی فراهم آورد.