شناسهٔ خبر: 69536 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌‌ای که گذشت:

توافق ایران و ترکیه در بخش حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای/ تاکید بر تسریع روند اجرایی پروژه‌های راهداری در مناطق کمتر توسعه یافته

ساختمان سازمان راهداری هفته گذشته تفاهمنامه توسعه همكاری‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی جاده‌ای بین ایران و ترکیه به امضا رسید و همچنین رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سفر به استان‌های کمتر توسعه یافته بر تکمیل پروژه های نیمه تمام و تسریع در روند فعالیت‌های راهداری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هفته گذشته رئیس سازمان، معاونان و مدیران سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به‌منظور سرکشی و بازدید پروژه‌های مختلف هر دو بخش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به استان‌های مختلف سفر کردند و تصمیمات لازم را برای تسریع روند اجرایی پروژه‌ها اتخاذ کردند. در همین راستا گزیده‌ای از اتفاقات و اقدامات انجام شده در هفته گذشته به سمع و نظر شما می‌رسد.

بالغ بر ۲۰۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری نوسازی شده است

عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان در بازدید از محور داورزن به مزینان استان خراسان‌رضوی با بیان این مطلب اظهار داشت: مجموع ماشین‌آلات راهداری، ۹۰۰۰ دستگاه است كه تقریباً عمر بالای ۲۵ سال دارند، از این رو باتوجه به این كه بیشتر این ماشین‌آلات تولید خارج هستند و تأمین قطعات آنها دشوار است، بنابراین به دنبال نوسازی ناوگان با استفاده از كارخانه‌های داخلی بوده كه قطعا رونق اشتغال هم در پی دارد.

وی افزود: بیش از ۲۰۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری طی سال‌های اخیر، نوسازی و به مجموعه ناوگان راهداری كشور وارد شد.

امضای یادداشت تفاهم توسعه همكاری‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی جاده‌ای فی‌مابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تركیه

 تفاهمنامه  توسعه همكاری‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی جاده‌ای فی‌مابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تركیه با حضور مسئولین حوزه ترانزیت و حمل‌و‌نقل بین‌المللی دو كشور در ازمیر جمهوری تركیه  امضاء شد. در این اجلاس موضوعات مختلفی از جمله  میزان سوخت داخل باك ناوگان ترانزیتی در سفر از قلمرو كشور مقابل، اقدامات لازم درخصوص منطقی سازی زمان سفر ناوگان ترانزیتی دو كشور از كلیه مبادی ورودی، مشكلات مربوط به سفرهای غیر منظم اتوبوس‌های ایرانی به/ و از قلمرو تركیه، تاكید برخدمات رسانی ۲۴ ساعته در هفت روز هفته درپایانه های مرزی مشترك بین دوكشور برای كلیه   رویه های گمركی مورد بررسی قرارگرفت

این گزارش حاكی است دو طرف موافقت کردند اجلاس آتی در سال ۲۰۲۰ میلادی با هدف پیگیری موضوعات در  تهران برگزار شود.

تردد در تمامی محورهای استان خوزستان پس از وقوع زمین‌لرزه در جریان است

محمد رودباری مدیر‌كل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات این سازمان با اعلام این مطلب گفت:در پی وقوع زلزله در حوالی مسجد سلیمان در استان خوزستان، در حال حاضر تمامی محورهای استان خوزستان باز است و تردد به طور كامل در آنها جریان دارد.

وی افزود: پس از وقوع این حادثه دو نقطه در محور مسجد سلیمان به ایذه و یك نقطه در محور مسجد سلیمان به تاچكر، ریزش سنگ اتفاق افتاده بود كه با تلاش عوامل راهداری مقاطع مورد نظر پاكسازی شد.

بهره‌گیری حداكثری از امكانات و ظرفیت‌های موجود بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای كشور

معاون وزیر راه و شهرسازی با حضور در نشست مدیران ادارات كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر كشور بر بهره‌گیری حداكثری از امكانات و ظرفیت‌های موجود در بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای كشور در راستای ارایه خدمات مطلوب به كاربران جاده‌ای تأكید كرد.

عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان، با بیان این كه در ابتدای سال‌جاری در مقابله با بحران سیل در استان‌‌های سیل‌زده، تجربه موفقی در این سازمان به دست آمده است، اظهار داشت بالغ بر ۲۲ استان درگیر بحران سیل بودند كه با تلاش شبانه‌روزی مدیران، رانندگان و راهداران، از این بحران عبور كرده و با تأمین اعتبارات مورد نیاز از منابع مالی و استانی در راستای بازسازی راه‌های آسیب‌دیده و ابنیه فنی، اولویت‌بندی و اقدام می‌شود.

مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و جنوب استان سیستان و بلوچستان معرفی شدند

در احکام جداگانه‌ای از سوی عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایوب کرد سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان و ابراهیم جاوشیری سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان منصوب شدند.

بر اساس این گزارش فرامرز مداح عضو هیأت عامل سازمان نیز در این مراسم اظهار داشت: برای کاهش حوادث ترافیکی، نصب دوربین های کنترل سرعت در دستور کار این سازمان است و ۳۰ دوربین جدید کنترل سرعت طی ماه های آتی در جاده های استان سیستان و بلوچستان نصب خواهد شد.

برگزاری مراسم افتتاحیه پلیس‌راه فرماندهی تهران بزرگ

طی مراسمی با حضور فرمانده انتظامی تهران بزرگ، رئیس پلیس راهور ناجا، رئیس پلیس ر اه، عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و جمعی دیگر از مسئولین، پلیس راه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در محدوده عوارضی تهران‌–‌قم، افتتاح شد.

سردار حسین رحیمی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در این مراسم اظهار داشت: بیش از یك هزار و ۱۰۰ كیلومتر مربع از آزادراه‌ها و بزرگراه‌های اطراف تهران، تحت پوشش پلیس‌راه تهران بزرگ قرارداد و بالغ بر ۷۳۵ هزار خودرو روزانه خدمات دریافت می‌كنند. رحیمی با بیان این كه یك سوم اتوبوس‌های كشور از پایانه‌های چهارگانه تهران تردد می‌كنند، افزود: كنترل و نظارت بر ورود و خروج ناوگان از مبداء تا مقصد از سوی مدیركل پایانه‌های تهران و شهرداری انجام می‌شود.

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای ساخت راه‌های اصلی، فرعی و روستایی شهرستان الیگودرز

با پیگیری های انجام شده ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت راه های اصلی، فرعی و روستایی، مقاطع پرحادثه، راهدارخانه های تازه افتتاح شده و در حال ساخت شهرستان الیگودرز اختصاص یافته است.

حیدر مطاعی معاون راهداری این سازمان در بازدید از محورهای روستایی این شهرستان با اعلام این مطلب به پیگیری‌های نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی برای رسیدگی به وضعیت راه‌های این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: استان لرستان در بخش راه محرومیت هایی داشته که برای برطرف کردن این محرومیت‌ها اقدامات خوبی در دست اجراست.

گام‌های بلند عمرانی راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در استان هرمزگان

 معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از بزرگراه محور بندرعباس - میناب ضمن اعلام رضایت و قدردانی  از عملکرد اداره  كل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان و مجموعه شهرستانها، گفت : حاصل تلاش راهدارا ن تلاشگر و زحمتکش استان به صورت شبانه روز  موجب شده است تا سه سال متوالی گذشته تلفات و سوانح رانندگی جاده كاهش یابد.

حسن نیا استان هرمزگان را بلحاظ حمل و نقل جاده ای قطب بسیار مهمی برشمرد، و تصریح كرد : امید است با اجرای برنامه ها و طرح های در دست اقدام شاهد رونق و شكوفایی هرچه بیشتر این بخش در استان باشیم.

ایمن سازی نقاط پر حادثه، ضرورتی برای ارتقای ایمنی راه‌ها

حیدر مطاعی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سفر خود به استان اصفهان ضمن بازدید از پروژه روکش آسفالت خوانسار- دامنه، موته- گلپایگان و گلپایگان -دهق، با اشاره به این مطلب، بر ایمن سازی و رفع نقاط حادثه خیز شناسایی شده در محورها تاکید کرد و گفت: شناسایی، آشکارسازی و رفع نقاط پر حادثه، از ضروریات ارتقای ایمنی تردد در جاده های کشور است .

بر اساس این گزارش حیدر مطاعی در ادامه سفر خود به استان اصفهان همچنین از وضعیت محورهای مواصلاتی شهرستان گلپایگان و خوانسار بازدید کرد. معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: ایمن سازی محور گلشهر - موته واجرای پروژه روشنایی دراین محور باید در دستور کار قرار گیرد.

اولویت سازمان تکمیل پروژه های نیمه تمام، تسریع در روند فعالیت های راهداری

رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای تکمیل پروژه های نیمه تمام، تسریع در روند فعالیت های راهداری و نگهداری محورهای ارتباطی جنوب استان کرمان را اولویت فعالیت‌های این سازمان در جنوب کرمان عنوان کرد.

وی با تاکید بر این که از تمام ظرفیت های موجود برای کمک به توسعه زیر ساخت راه‌های مناطق کمتر توسعه یافته استفاده خواهد شد، افزود: با توجه به وسعت کشور و وضع مالی موجود و محدودیت های اعتباری و هزینه های سنگین نگهداری راه ها، پروژه های مختلف این سازمان در حال اجرا هستند، در حال حاضر نیز باید طرح ها و پروژه های نیمه تمام حوزه راهداری تکمیل شود.