شناسهٔ خبر: 69544 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر تصریح کرد:

نقش ویژه تعامل شهر و بندر در توسعه و ایجاد اشتغال در بنادر کشور / رشد ۵۶ درصدی صادرات در سه‌ماهه نخست سال ۹۸ در بندر خرمشهر

نوراله اسعدی مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: دستورالعمل طرح مطالعات بازآفرینی تعامل شهر و بندر از آن جهت اهمیت دارد که جدا از رشد و توسعه اشتغال و توسعه شهری شهرهای بندری، در حوزه‌های عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

نورالله اسعدی، مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص دستورالعمل طرح مطالعات بازآفرینی تعامل شهر و بندر در بندر خرمشهر اظهار داشت: در برنامه‌ها و پروژه‌هایی که در این خصوص در بندر خرمشهر تدوین شدند، ۳ پروژه درزمینهٔ تعامل بین شهر و بندر است. این پروژه‌ها در راستای مسئولیت‌های اجتماعی بخش بندری در حوزه شهری است که به آن ورود داشتیم.

وی افزود: در این زمینه جلساتی با مسئولان شهر برای اجرای این پروژه‌ها برگزار شد تا نقطه نظرات آن‌ها را در این خصوص شنیده و تعامل هرچه بیشتری برای پیشبرد برنامه‌ها ایجاد شود. بخش عمده کار در ایجاد هماهنگی با دستگاه‌های دیگر به بحث صدور مجوزها برمی‌گردد تا با این کمک‌ها پروژه‌ها اجرایی شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر در خصوص طرح‌های در نظر گرفته در پروژه بازآفرینی تعامل شهر و بندر تصریح کرد: در بندر خرمشهر ۵ پروژه تعامل بین شهر و بندر با عناوین ایجاد امکانات پشتیبانی گردشگری در محدوده پایانه مسافربری خلیج‌فارس، ساماندهی میدان ورودی بندر خرمشهر، احداث ورودی شمالی با دسترسی مستقیم به کمربندی شهدای گمنام برای وسایل نقلیه سنگین،احداث باشگاه ملوانان توسعه خدمات فرهنگی ورزشی و ساماندهی فصل مشترک شهر و بندر در دستور کار است.

وی ادامه داد: در این خصوص پروژه لکه‌گیری مسیر ورودی بندر خرمشهر یعنی از درب بندر تا پلیس‌راه در حال انجام است. همچنین احداث ۸ پست اسکله گردشگری در کارون و اروند صغیر (بندر خرمشهر در جزیره مینو) از دیگر اقدامات در حال انجام است.

اسعدی در خصوص نقش شهرهای بندری در توسعه بنادر کشور و اهمیت آن تصریح کرد: یکی از نقش‌های مهم در توسعه شهرهای بندری، بحث اشتغال است و با این رویکرد و نگاه می‌توان اشتغال بیشتری ایجاد کرد. در وهله دوم توسعه بندر می‌تواند توسعه شهر را در پی داشته باشد چراکه این دو با یکدیگر مرتبط هستند.

وی ادامه داد: به همین خاطر پروژه‌ها در حوزه شهری دنبال می‌شود تا تعامل هرچه بیشتر شهر و بندر که نقطه تماس آن‌هاست برقرار شود. این نگاه ازآن‌جهت مهم است که این موضوع علاوه بر توسعه شهری شهرهای بندری، در حوزه عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر در پایان رشد ترانزیت کالا و خدمات در این بندر در بخش صادرات را در این بندر طی سه‌ماهه نخست ۵۶ درصد اعلام کرد.