شناسهٔ خبر: 69556 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۶ هکتار از اراضی ملی محدوده شهرهای کردستان رفع تصرف شد

رفع تصرف فرمانده یگان حفاظت از زمین ومسکن راه و شهرسازی کردستان گفت: در راستای مبارزه با پدیده زمین خواری و صیانت از انفال ملی طی سه ماهه نخست امسال ۱۶ هکتار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی دولتی محدوده شهرهای این استان رفع تصرف شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وش هرسازی به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره کل راه وشهرسازی استان کردستان، سرهنگ بهروز مهری اظهار داشت: این اراضی تصرف شده در قالب ۱۶ فقره پرونده احکام قضائی و رفع تصرف فوری پس از بررسی‌های قانونی خلع ید شده است.

وی ارزش ریالی این تصرفات را ۲۳ میلیارد و ۸۵۲ میلیون و ۵۸۶ هزار ریال اعلام و اضافه کرد: ۲ و ۶۰۰ متر مربع از این اراضی در قالب ۲ پرونده به صورت رفع تصرف آنی و ۱۵۷ هزار و ۹۰۰ متر مربع نیز به صورت احکام قضائی در قالب ۱۴ پرونده از دست متصرفان خارج شده است.

سرهنگ مهری افزود: اراضی ملی و دولتی از سوی افراد سودجو و فرصت طلب بطور غیر قانونی تصرف می‌شود و ضروری است تمامی دستگاه‌ها و نهادها در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب در راستای جلوگیری از دست درازی سودجویان همکاری داشته باشند.

وی افزود: سال گذشته نیز ۴۷۸ هزار و ۵۲۴ متر مربع از اراضی ملی در محدوده شهرهای این استان در قالب ۶۱ پرونده به ارزش ۴۷۶ میلیارد و ۸۲۲ میلیون و ۳۱۵ ریال از دست متصرفان خارج و خلع ید شده است.

وی اظهار داشت: بیشتر تصرفات اراضی در این استان به صورت نهال کاری، دیوار کشی، شخم زنی، کشت گندم و ساختمان سازی بوده که بیشترین آن در محدوده شهرهای سنندج، بیجار، کامیاران و سقز بوده است.