شناسهٔ خبر: 69567 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه مشترک بین مدیران کل هواشناسی و شیلات استان گیلان

هواشناسی گیلان جلسه مشترک بین مدیران کل هواشناسی وشیلات استان گیلان با هدف همکاری بیشتر و ارائه خدمات هواشناسی به شیلات در محل اداره کل شیلات (بندر انزلی) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان گیلان,  محمد دادرس مدیر این اداره کل در ابتدا با اشاره به توانمندیهای هواشناسی در خصوص همکاریهای انجام گرفته در زمینه هواشناسی کاربردی شامل تهک دریایی، شرکتهای تعاونی صید پره، ماهیان خاویاری وصید کیلکا وهمچنین ارائه اطلاعات دما وکنترل دمای آب و هوادهی در استخرهای پرورش ماهیان گرم آبی وسرد آبی مواردی را بیان کرد.

مدیر کل شیلات گیلان نیز با  اشاره به اینکه در گذشته صیادان و دریانوردان بر اساس اطلاعات دیگر کشورها به دریا می رفتند در حال حاضر پیش بینی های سازمان هواشناسی و اداره کل هواشناسی گیلان به حدی رسیده که صیادان، از این پیش بینی ها برای رفتن به دریا در امر صیادی استفاده می کنند.

صمد درویشی خواستار ارائه اطلاعاتی در خصوص شناخت بیشتر از رفتارهای دریا، انتقال داده ها و اطلاعات کاربردی، توسعه پرورش ماهیان خاویاری در دریا و مدیریت سواحل از هواشناسی استان شده و آمادگی مجموعه خود را برای  همکاری مشترک در این موضوعات را اعلام کرد.

درویشی همچنین ضمن ابراز تمایل برای برگزاری کارگاه آموزشی آمادگی دستگاه مطبوع خود را جهت برگزاری جلسه آتی دست آوردهای هواشناسی در اداره کل شیلات اعلام کرد.

مدیر کل شیلات  استان همچنین انجام مطالعه در خصوص نیازهای جدید بخش شیلات استان با توجه به روند روبه رشد پرورش ماهی در قفس در دریای خزر واطلاع از شرایط دمائی آب  جهت عمق استقرار قفس در دریا را از نیازهای مهم پروش دهندگان در این بخش اعلام کرده و در خواست کرد تا در آینده جلساتی تخصصی بین کارشناسان دو مجموعه برای شناسائی نیاز های مهم وجدید در این مورد برگزار شود. 

برچسب‌ها: