شناسهٔ خبر: 69576 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

سفر هیات دولت به بجنورد و افتتاح هفت پروژه حمل و نقل، مسکن و بازآفرینی شهری در خراسان شمالی

محمد اسلامی در سفر امروز هیات دولت به استان خراسان شمالی هفت پروژه در حوزه‌های حمل‌و‌نقل، مسکن و بازآفرینی شهری افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به همراه رییس‌جمهور و هیات دولت، امروز(یکشنبه، ۲۳ تیرماه) همزمان با میلاد پربرکت امام رضا(ع) به بجنورد سفر می‌کند تا چند پروژه در حوزه‌های حمل‌ونقل، مسکن و بازآفرینی شهری را افتتاح کند و کلنگ آغاز عملیات اجرایی تعداد دیگری از پروژه‌های استانی را بر زمین بزند.

جاده‌ای

وزیر راه و شهرسازی در ابتدای این سفر حدود ۷۰ کیلومتر از بزرگراه ۱۴۳ کیلومتری بجنورد-جنگل‌گلستان را تا افتتاح می‌کند.

مصطفی‌زاده، مدیرکل راه و شهرسازی استان خراستان شمالی می‌گوید، آماده‌سازی و بهره‌برداری کامل این بزرگراه که هم‌اکنون دارای پیشرفت ۶۰ درصدی است، نیازمند ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار ظرف دو سال آینده است.

ریلی

بازدید از محور ریلی جوین- اسفراین، دیگر برنامه وزیر راه و شهرسازی در سفر به خراسان شمالی است.
به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قرار است در سفر رییس‌جمهور و هیأت دولت به خراسان شمالی این پروژه نیز که از پیشرفت ۷۰ درصدی برخوردار است، تأمین اعتبار شود و یکصد میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص یابد تا برای نخستین بار راه‌آهن جوین-اسفراین به شبکه ریلی کشور متصل شود.

مسكن مهر

افتتاح ۴۰۰ واحد مسکونی پروژه مسکن مهر در شهرهای بجنورد و شیروان که بنابر اعلام مصطفی‌زاده ظرف شش ماه گذشته کامل شده است نیز در برنامه سفر محمد اسلامی قرار دارد.
به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان تمام این واحدها دارای متقاضی است و مالکان برای دریافت کارت اقساط و تحویل واحدها به زودی به بانک معرفی می‌شوند.

بازآفرینی شهری

افتتاح و بهره‌برداری از چهار پروژه بازآفرینی شهری در شهرهای اسفراین، بجنورد و شیروان نیز بخش دیگر سفر وزیر راه و شهرسازی به خراسان شمالی است.
پروژه ۸۰ واحد مسکونی اسفراین که در مساحت ۸۰ هزار متر مربع با استفاده از تسهیلات بازآفرینی شهری در بافت ناکارآمد شهری ساخته شده است از جمله طرح‌های بازآفرینی شهری استان است که امروز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
این طرح با استفاده از تسهیلات بازآفرینی و مشارکت بخش خصوصی تکمیل شده است.
همچنین دو طرح بهسازی معابر شهری در شهرهای بجنورد و شیروان و افتتاح یک پارک عمومی در بجنورد دیگر پروژه‌های بازافرینی شهری استان هستند که در این سفر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.
به گفته مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی برای مجموع این چهار پروژه‌ ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

آغاز عملیات اجرایی دو پروژه دیگر در حوزه بهسازی معابر شهری استان و نیز ساخت یک سالن ورزشی نیز در ادامه طرح‌های بازآفرینی شهری استان است که با بودجه‌ای ۵ میلیارد تومانی از محل اعتبارات بازآفرینی استان از امروز به طور رسمی آغاز می‌شود.