شناسهٔ خبر: 69599 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی عملکرد دستگاه‌های عمرانی در جیرفت و عنبر آباد

راهسازی در جلسه ای با حضور اعضای کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی عملکرد دستگاه‌های عمرانی در شهرستان‌های جیرفت و عنبر آباد مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهر سازی جنوب کرمان، مدیر کل راه و شهر سازی جنوب کرمان دراین جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت راهها و فضای شهری شهرستانهای جنوب کرمان اعلام کرد: میانگین ساخت راه‌های روستایی در کل استان کرمان ۴۱ درصد، که در جنوب کرمان ۴۴ درصد از این راه‌ها ساخته شده که از شاخص استان بالاتر می باشد، ودرحوزه باز آفرینی شهری نیز ۶ پروژه در حال ساخت است.

محمدساردویی گفت:در حوزه راه سازی جنوب کرمان ۲۲۵ کیلومتر بزرگ راه ساخته شده که ۱۰۰کیلو متر دیگر در حال ساخت است.

وی همچنین در یک جمع بندی از راه های روستایی شهرستانهای جیرفت و عنبر آباد اظهار داشت: در توسعه راههای این دو شهر ستان ۹۱۴ کیلو متر راه روستایی ساخته شده و ۱۹۶ کیلومتر دیگر در حال ساخت است و مبلغ ۲۷۲۲میلیاردریال هزینه شده که جمعیت ۱۵۲۴۰۵ نفر از این راهها بهره مند شده اند.

ساردویی در ادامه جلسه ضمن تشریح فضای شهری منطقه گفت: درحوزه باز آفرینی شهری پس از مطالعه و شناسایی محله های فرسوده شهری درجنوب کرمان ۶ پروژه در حال ساخت  می باشدوبرای سال جاری ۷ پروژه دیگر برنامه ریزی شده است. 

وی همچنین ادامه داد:شهرستان جیرفت با مساحت ۳۵۰۰هکتار، دارای ۷۳۸هکتار بافت فرسوده ، با جمعیت ۱۴۰ هزار نفر که ۳۰هزار نفریعنی ۲۲درصدمردم در بافت فرسوده شهری سکونت دارند.

وی توضیح داد: شهرستان عنبر آباد با ۲۰ هزار نفر جمعیت شهری که در ۲۰کیلو متری شهر جیرفت قرار دارد نیز با مساحت  ۱۰۷۵ هکتار دارای ۶۵ هکتاربافت فرسوده می باشد که در مجموع ۱۲۰۰ خانوار در بافت فرسوده شهری سکونت دارند.

ساردویی یادآو شد، برای توسعه این منطقه در حوزه وزارت راه و شهر سازی اقدامات ارزشمندی مانند توسعه باند و روشنایی فرودگاه جیرفت ،تصویب پارک لجستیک کشاورزی و راه آهن جیرفت - بم  انجام شده است .

لزوم تسریع در اجرای طرحهای عمرانی جنوب کرمان

در این جلسه علیم یار محمدی عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی بر لزوم تسریع در طرحهای عمرانی مناطق محروم تاکید کرد و گفت:طبق گزارشاتی که مدیران در این جلسه عنوان داشتند اقدامات خوبی صورت گرفته است اما سرعت حرکت این فعالیت ها برای این منطقه باید سریعتر انجام شود.

وی همچنین از نداشتن زنجیره های تولید،ارتباط میان تولیدکنند گان با بازار های مصرف و عدم وجود پارک لجستیک محصولات کشاورزی در منطقه جنوب کرمان،ایرا دات اساسی است که باید مرتفع شود .

 یار محمدی خواستار در نظر گرفتن مشوقهای خاص برای حضور سر مایه گذاری بخش خصوصی در منطقه جنوب کرمان شد.

لازم به ذکر است اعضاء این جلسه از سیمای شهری شهرستان جیرفت محله های رهجرد ، سرجاز ، کهوروئیه ، کلرود و حاشیه هلیل رود بازدید کردند .

و سپس از پزوژه در حال ساخت راه آهن جیرفت - بم بازدید و کارشناسان ساخت و توسعه راه آهن روند ساخت پروژه را برای حاضرین تشریح کردند.