شناسهٔ خبر: 69603 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عضو اتاق بازرگانی ایران:

پتانسیل بالای بنادر برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی/ رویکرد سازمان بنادر تسهیل شرایط برای حضور سرمایه گذاران است/ رونق بنادر کشور با هموار کردن فرصت های سرمایه گذاری/ برای استفاده حداکثری از بنادر کوچک؛ تامین تجهیزات آن ضرورت دارد

بندر امام خمینی عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: خوشبختانه رویکرد سازمان بنادر تسهیل شرایط برای حضور سرمایه گذاران است اما یک سازمان نمی تواند تمام چالش ها را برطرف کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ابراهیم پورحیدری درباره سرمایه گذاری در بنادر و پسکرانه آن با اشاره به اینکه بنادر ایران پتانسیل بالایی برای جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی دارند، اظهار داشت: برای حضور سرمایه‌گذاران در بنادر باید به سمت ایجاد زیرساخت ها حرکت کرد.یکی از چالش ها در جذب سرمایه های خارجی، انتقال سرمایه آنها به کشورمان است. مشکل دیگر که امیدواریم در شرایط تحریم با سرعت بیشتری دنبال شود، کاهش بروکراسی برای جذب سرمایه گذاران است.

وی با بیان اینکه برخی از بخشنامه ها و  قوانین باعث می شود که سرمایه گذار نسبت به سرمایه گذاری دلسرد شود، خاطرنشان کرد: برای آنکه سرمایه گذاران وارد بنادر و پسکرانه آن شوند ضرورت دارد  سایر مجموعه ها همکاری کنند و به سمت تسهیل شرایط بروند، خوشبختانه رویکرد سازمان بنادر تسهیل  شرایط برای حضور سرمایه گذاران است اما یک سازمان نمی تواند تمام چالش ها را برطرف کند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، عضو اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: اگر تسهیلاتی برای سرعت بخشیدن به مقدمات و همچنین روند اداری جذب سرمایه گذار در نظر گرفته شود، قطعا مسیرجذب سرمایه گذاری هموارتر خواهد بود و به طبع آن شاهد رونق اقتصادی در بنادر خواهیم بود.

وی با اشاره به موضوع مالکیت و نحوه قرارداد بنادر با سرمایه گذاران است، اذعان داشت: سرمایه گذاران به دنبال قراردادهای بلند مدت با سازمان بنادر هستند. قراردادهای ۵۰ ساله عامل تشویقی خوبی برای حضور آنها نیست.

 وی در مورد اینکه بنادر کوچک چه نقشی در اقتصاد کشور ایفا خواهند کرد، گفت: بزرگترین مشکل در بنادر کوچک نبود امکانات و تجهیزات است.

پورحیدری اذعان داشت: برای استفاده مفید و حداکثری از بنادر کوچک با هدف توسعه اقتصادی کشور به تامین تجهیزات و به روز رسانی آنها نیاز داریم و این یک ضرورت است.