شناسهٔ خبر: 69637 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

۱۸۴ میلیارد تومان طرح راه و شهرسازی در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید

حضور وزیر راه و شهرسازی در نخستین اجلاس مجمع مشورتی روسای کمیسیون های شهرسازی و معماری محمد اسلامی در پایان سفر یک‌روزه خود به استان خراسان شمالی در جمع مردم شهرستان مانه و سملقان گفت: در این سفر ۱۸۴ میلیارد تومان طرح در حوزه های راه و شهرسازی استان به بهره‌برداری رسید.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در پایان سفر یکروزه خود به استان خراسان شمالی پس از بازدید از چند پروژه حمل و نقل بزرگ خراسان شمالی در مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های اقتصادی و زیربنایی استان خراسان شمالی در جمع مردم شهرستان مانه و سملقان دو پروژه محوری و اساسی خراسان شمالی را بزرگراه گلستان و راه‌آهن جوین-اسفراین خواند.

وی که از طریق ویدئو کنفرانس با شورای اداری استان و رئیس جمهور سخن می‌گفت، ابراز امیدواری کرد: راه آهن جوین اسفراین با طول ۵۷ کیلومتر با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی که رئیس‌جمهور در جمع مردم شیروان از آن سخن گفت تا قبل از پایان دولت دوازدهم افتتاح و ساكنان ناحیه جنوبی استان را پوشش دهد و گفت: در ناحیه شمالی نیز راه‌آهن از طریق اتصال بجنورد به شیروان در دستور کار قرار دارد و امیدوارم از طریق فاینانس و منابع دولتی این پروژه را نیز پیش ببریم.

اسلامی با بیان اینکه ۲۷۷ کیلومتر از کریدور شرقی غربی شمال کشور مربوط به استان خراسان شمالی است و ۱۱۷ کیلومتر آن قبل از سال ۹۶ آماده شده است، گفت، امروز ۷۰ کیلومتر دیگر از این مسیر مورد بهره‌برداری قرار گرفت و امیدواریم ۹۰ کیلومتر باقی‌مانده نیز با بودجه‌ای که رییس‌جمهور تصویب کرد تا پایان دولت تکمیل و بهره‌برداری شود.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: در این سفر یک روزه چندین طرح دیگر شامل  ۴۰۸ واحد مسکونی پروژه مسکن مهر، دو سرمایه‌گذاری برای مرکز معاینه فنی، یک مجتمع بین‌راهی، چندین راه روستایی و رادار RVR فرودگاه بجنورد نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این عضو کابینه دولت دوازدهم اعتبار مجموعه پروژه های افتتاح شده حوزه راه و شهرسازی در سفر هیئت دولت به استان خراسان شمالی را ۱۸۴ میلیارد تومان عنوان کرد.