شناسهٔ خبر: 69644 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حل مشکلات طرح‌های تفصیلی شهرهای ملایر، بهار و لالجین در کمیسیون ماده پنج

مریم سمایی معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان همدان ازتشکیل جلسه کمیسیون ماده پنج طرح تفصیلی شهرهای ملایر، بهار و لالجین درمحل دفتر معاونت امور عمرانی استانداری همدان با حضور اعضاء کمیسیون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان ، " مریم سمایی" بیان کرد: در جلسه مذکور در راستای همراهی با مردم در توسعه شهری، کاهش مشکلات شهروندان ، تسریع در روند اجرای طرح های جامع و تفصیلی و اجرایی نمودن آنها ، تاًمین کاربریها و سطوح و سرانه های شهری بالاخص عمومی و غیر انتفاعی ، رفع تعارضات مختلف اعم از طرح ها ، سازمانها و مالکین، پیشنهادات مختلفی برای شهر های ملایر ،بهار و لالجین مطرح شد.

وی در این جلسه ضمن در نظرگرفتن عدالت در توزیع خدمات برحفظ حقوق مردم و شهروندان تاکید داشته و گفت: در این راستا توجه به مناطق کم برخوردار، اجرایی نمودن طرح ها،رعایت ضوابط و مقررات مصوب ، احداث معابر و شبکه دسترسی مناسب مبتنی بر شرایط کنونی شهر ها از جمله رویکرد های اساسی است.

سمایی ادامه داد: همچنین در جهت تسهیل در رفت و آمد عمومی و حل مشکلات ترافیکی،  اصلاح معبر و خط پروژه برخی از معابر محلات شهر ملایر در جلسه مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ گردید. ضمناً درخواست های مربوط به احداث پمپ بنزین نیز مطرح و مقرر شد نسبت به اخذ موافقت نامه ها و استعلام های لازمه اقدام و به جلسات آتی ارائه شود.

وی یادآورشد:  در ادامه تعدادی از درخواستها نیز با توجه به  اینکه با ضوابط و مقررات شهرسازی و منافع عمومی شهروندان در تعارض قرار می گرفت مانند حذف معبر ،تغییر سطح اشغال ،افزایش تراکم و تغییر کاربری مورد موافقت قرار نگرفت.

سمایی افزود: در خصوص شهر بهار نیز تعدادی پرونده در دستور کار کمیسیون قرار داشت که از جمله مهمترین آنها تغییر کاربری از حمل و نقل و انبار به کارگاهی و فنی، اصلاح محدوده بیمارستان و مسیر کمربندی در جهت اجرایی نمودن طرح در جهت حل مشکل تعداد زیادی از مالکین بود و ضمناً تغییر عرض معبر پیرامون گورستان شهر نیز مطرح و  مورد تاٌیید اعضاء قرار گرفت.

وی ادامه داد: در خصوص لالجین نیز  با توجه به نقش شهر و ضرورت توجه به صنوف کارگاهی و سفال و سرامیک تغییر کاربری از حمل ونقل و انبار به کارگاهی مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

سمایی در پایان خاطرنشان ساخت: حاضرین در این جلسه بر توسعه و توزیع امکانات و دسترسی برابر برای همه شهروندان و تمرکز کمیسیون ماده پنج بر روی حل مسائل ضروری شهرهای فوق با در نظر گرفتن ضوابط و مقررات تاکید داشتند.