شناسهٔ خبر: 69714 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان:

گرگان استان پایلوت برای اجرای سامانه اعلام بار مجازی است

کامیون معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: سامانه اعلام بار مجازی باید در نهایت صحت و دقت در شهرستان گرگان به‌عنوان پایلوت استان اجرا شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان, "ایوب میرشاهی" امروز سه شنبه در جلسه هماهنگی با مدیران شرکت ها و انجمن های صنفی کارفرمایی و کارگری حمل و نقل کالا در استان افزود: این سامانه هم اینک به طور آزمایشی و پایلوت در شهرستان گرگان اجرا شده و این نگاه همدلانه و تعاملی باید تا اجرای کامل و دقیق آن وجود داشته باشد.

میرشاهی یادآورشد: در جلساتی که با انجمن ها و شرکت های حمل و نقل کالا داشتیم، مقرر شد آموزش های لازم توسط شرکت نرم افزاری سامانه به رانندگان و مدیران شرکت ها ارائه و زمینه اطلاع رسانی لازم از طریق نصب بنر،پیامک و مصاحبه های رادیو و تلویزیونی نیز فراهم شود.

وی، مدیران شرکت ها و انجمن های صنفی کارگری و کارفرمایی بخش حمل و نقل کالای استان را بر توجه و رعایت نکاتی برای اجرای بهتر سامانه توصیه کرد و افزود که اجرای توام با آرامش این طرح؛ مثلث رانندگان، شرکت های حمل و نقل کالا و نظارت سازمان را کمک می کند.

سامانه اعلام بار مجازی سامانه ای است که رانندگان دارای کارت هوشمند کالا با نصب اپلیکیشن سامانه به نام "ناور" برروی گوشی تلفن همراه، می توانند بدون حضور فیزیکی، بار خود را دریافت کنند.

مزایای اعلام بار آنلاین، توزیع عادلانه بار، رعایت تعرفه، رعایت نرخ کمیسیون توسط شرکت های حمل و نقل، حذف واسطه گری، شفافیت مالی و حذف رقابت ناسالم بین رانندگان است وهمچنین رانندگان می توانند لیست بار و نوبت را، در هر زمان و مکان دریافت کنند.

این سامانه بناست از اول مردادماه ۹۸ در ۱۵ شرکت حمل و نقل کالای شهرستان گرگان به طور رسمی اجرا شود.