شناسهٔ خبر: 69719 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل:

حفظ حریم راه‌ها صیانت از سرمایه ملی است

طباطبائی عبدالله طباطبائی گفت:حفظ و نگهداری حریم راهها صیانت از سرمایه ارزشمند ملی است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل،عبدالله طباطبائی در دیدار با مدیرکل و معاونان این اداره کل, مدیران شرکت ها و انجمن های حمل و نقل کالا و مسافر استان حمایت همه جانبه دستگاه قضائی از اقدامات راهداران دیار سبلان در حفاظت و صیانت از حریم راهها یادآور شد و بر ایمن سازی محورها،حذف نقاط حادثه خیز،نظارت ویژه بر عملکرد شرکت های حمل و نقل کالا و مسافر و رعایت قانون در حفظ حریم راهها تاکید کرد.

وی افزود: حضور مستمر گشت های پلیس و راهداری در جاده های استان در کنار سایر اقدامات فرهنگ سازی رانندگی، هوشمند کردن جاده هاو بحث های زیرساختی باعث کاهش تلفات و تصادفات خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با بیان اینکه برای رشد و توسعه همه جانبه استان اردبیل همه باید در میدان عمل باهمه توان تلاش کنند افزود: تشکیلات قضائی استان در کنار سایر دستگاهها از سرمایه گذاران برای ایجاد اشتغال و رونق تولید حمایت می کند.

در این دیدار مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل نیز حفظ و نگهداری حریم راه را خط قرمز راهداری دانست و گفت: در سه ماه نخست امسال راهداران پرتلاش توانستند از ۸۵ مورد تجاوز به حریم و ساخت و ساز غیرمجاز با قاطعیت جلوگیری کنند.

علی رحمتی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان فعالیت ۱۴۶ شرکت حمل و نقل کالا و مسافر در استان را خاطر نشان کرد و گفت : سالانه بیش از ۳ میلیون ۶۰۰ هزارتن کالا و حدود ۲ میلیون نفر مسافر توسط ناوگان عمومی حمل و نقل کالا و مسافر جابجا می شود.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل با قدردانی از حمایت های دستگاه قضائی و دادستانی اردبیل از اقدامات راهداران تصریح کرد:از ۲۵ نقطه حادثه خیز شناسایی شده در محورهای مواصلاتی استان ۸ مورد اصلاح شده،۸ نقطه درحال اقدام است و ۹ مورد دیگر نیز پس از ابلاغ اعتبار در دستور کار قرار خواهد گرفت.