شناسهٔ خبر: 6977 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

نجات یک کشتی خارجی سانحه دیده در آبهای خلیج فارس

لاشه کشتی‌ معاون دریایی و بندری خرمشهر از پایان عملیات چهار روزه نجات کشتی سانحه دیده Aashish در آب‌های خلیج فارس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، احمدشهریاری درباره جزییات این حادثه گفت: این شناور که محموله ٥هزار و ٢٠٠ حلقه لاستیک،قطعات موبایل و کالای متفرقه همراه داشت، از بندرشارجه به بندربصره در حال تردد بود که در حوالی بویه شماره ١ خور موسی به سمت دهانه آبراه اروند رود دچار حریق شد.

وی ادامه داد: خدمه کشتی Aashish در ساعت ٩:٣٠ صبح روز نهم اردیبهشت ماه جاری با ارسال پیام اضطراری به ایستگاه راهنمایی بندرامام خمینی، این سانحه را اطلاع رسانی کردند.

شهریاری با اشاره به اینکه بندرخرمشهر از طریق واحد عملیات بندرامام خمینی در جریان جزییات سانحه قرار می گیرد، افزود:تیم های عملیاتی بندرخرمشهر بلافاصله پس از برقراری ارتباط و آگاهی از نوع محموله که قابل اشتغال نیز بوده تدابیر لازم را در نظر گرفته و چند شناور را برای انجام عملیات امداد رسانی به محل حادثه اعزام شد.

معاون دریایی و بندری خرمشهر اظهار داشت: از آنجاییکه غرق شدن این کشتی در مسیر تردد شناورها از بنادرجنوبی به خصوص بندر امام خمینی(ره) به بندرخرمشهر و بالعکس می توانست مشکلات جدی را در پی داشته باشد، تیم عملیاتی بندرخرمشهر با تجهیزات کامل در محل سانحه حضور یافته و پس از چهار شبانه روز، عملیات نجات خدمه،اطفای حریق ،نجات کشتی و انتقال آن به بندرخرمشهر را با موفقیت به پایان رسانید.

به گفته شهریاری،هشت خدمه این کشتی که ملیت اندونزیایی و سریلانکایی دارند، در سلامت کامل بسر می برند و در حال حاضر جهت انجام مراحل قانونی در بندرخرمشهر اسکان یافته اند.

وی مشخصات این شناور باری را ٦٣ متر طول ،۹.۸۰ مترعرض و ۵.۸۰ متر عمق و با تناژ GT١٠٩٢اعلام کرد.

به گفته شهریاری، با توجه به شدت حریق و نوع محموله، علیرغم اطفای کامل آن، نیروهای آتش نشانی همچنان درحال خنک سازی این شناور در اسکله های بندرخرمشهر می باشند./

نظر شما