شناسهٔ خبر: 69781 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

استاندار گلستان مطرح کرد؛

بهره‌برداری از ۱۱ مدرسه سه کلاسه در مناطق سیل‌زده گلستان در مهرماه/استقرار نمایندگان نظام مهندسی ساختمان در شهرداری‌ها برای تسهیل در صدور پروانه

هادی حق شناس هادی حق‌شناس از استقرار نمایندگان نظام مهندسی ساختمان در شهرداری ها به منظور تسهیل در صدور پروانه ساختمانی واحدهای سیل زده خبر داد و گفت: ۱۱ مدرسه ۳ کلاسه در مناطق سیل‌زده گلستان، مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هادی حق‌شناس استاندار گلستان در برنامه تیتر امشب در خصوص روند بازسازی واحدهای سیل‌زده استان گلستان توضیحاتی را ارایه کرد و گفت: بر اساس برآورد اولیه در گلستان، ۱۷۸۰۰ واحد نیاز به تعمیر و یا احداث داشته‌اند که از این تعداد تاکنون، حدود ۱۶۰۰۰ واحد به بانک های عامل معرفی شده اند و با ۹۰۰۰ واحد عقد قرارداد شده است.

استاندار گلستان ادامه داد: تاکنون ۱۵۳۳ واحد آواربرداری، ۲۶۰۰ واحدپی‌کنی، ۱۱۰ واحد فوندانسیون، ۳۵۵ واحد ستون، ۷۷ واحد سقف و ۲۸ واحد دیوارچینی شده است.

حق‌شناس افزود: پیش‌بینی می‌کنیم تا ظرف یکماه آینده واحدهایی که شروع به احداث کرده اند به بهره برداری خواهند رسید. بیش از ۳۰۰۰واحد تعمیرات آنها به اتمام رسیده است. این ۳۰۰۰ واحد از ۱۰۵۰۰ واحدتعمیراتی کل بوده است.

وی بخشی از مشکلات را در آق قلا به صدور پروانه مربوط دانست و توضیح داد: مشکلاتی که در آق قلا داشتیم در خصوص صدور پروانه بود که آنها را حل و فصل کردیم. در حال حاضر صدور پروانه در آق قلا به روانی در حال انجام است. در گمیشان نیز نظام مهندسی ساختمان تاخیراتی داشت که آنها را نیز حل کرده‌ایم. ظرف یک تا دو روز آینده مشکلات در گمیشان نیز حل و فصل خواهد شد.

استاندار گلستان گفت: واحدهای مسکونی که در حریم و بستر رودخانه احداث شده بودند، منتقل می‌شوند و به فرمانداران ابلاغ شده که زمین دولتی بدین منظور تهیه شود. بخشی از تاخیرها در روند بازسازی ها به دلیل جابه جایی چنین واحدهایی است که ۱۰۰ درصد تخریب شده اند و نباید در جاسازی شوند.

حق‌شناس تاکید کرد: پرونده تعمیرات نمی‌تواند تا پایان سال باز باشد و تمامی افرادی که می‌خواهند از وام‌های بلاعوض و تسهیلات بانکی استفاده کنند حداکثر باید ظرف یک تا دو ماه آینده مراجعه کنند.

وی همچنین از استقرار تیم‌های نظام‌مهندسی در شهرداری‌ها برای سرعت بخشیدن به صدور پروانه خبر داد و در خصوص بازسازی مدارس در استان گلستان نیز اعلام کرد: حدود ۲۲ واحد آموزشی در سیل اخیر در گلستان آسیب دیدند که عملیات احداث ۱۱ واحد ۳ کلاسه آغاز شده است و این ۱۱ واحد در مهرماه بهره‌برداری می‌شوند.

حق‌شناس ادامه داد: برای ۱۱ مدرسه دیگر که ۶ کلاسه است هم خیرین و هم دولت هزینه می کنند و عملیات احداث آنها آغاز می‌شود اما آنها به مهرماه نخواهند رسید. اما مدارس بهره برداری شده به صورت دو شیفته فعالیت خواهند کرد.

استاندار گلستان همچنین توضیح داد: واحدهای مسکونی سیل‌زده که تعمیراتی تشخیص داده شده اند چنانچه بخواهند بازسازی کنند تسهیلات به آنها تعلق می گیرد و ما در استانداری از این اقدام مردم حمایت خواهیم کرد.

حق‌شناس افزود: در خصوص زیرساخت‌ها برآورد اولیه در بخش‌های مختلف یکهزار و ۸۰۰ میلیاردتومان بوده است و ۳۹۳ میلیاردتومان ابلاغ اعتبار شده است که ۲۵۹ میلیاردتومان تخصیص یافته است. تسریع در اعتبارات در بخش لایروبی ها و دیگر موارد کمک می کند تا در صورت بروز سیل احتمالی دیگر خسارات کاهش یابد.

 

برچسب‌ها: