شناسهٔ خبر: 69786 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد؛

تدوین هشت برنامه کلان برای فعال کردن بخش تولید

محمد باقر نوبخت نوبخت گفت: دولت ۸ برنامه کلان برای فعال کردن بخش تولید تدوین و اجرایی کرده است که یکی از آن‌ها نوسازی بافت فرسوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، نشست مشترک مجلس و دولت برای حمایت از رونق تولید ملی با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رحمانی وزیر صمت، روسای برخی از کمیسیون‌های تخصصی و مدیران بانک مرکزی و اتاق بازرگانی برگزار شد.

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در این نشست با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای تحقق رونق تولید در کشور، گفت: به همین منظور تبصره ۱۸ قانون بودجه فعال شد و خوشبختانه در سال‌های گذشته مجلس به خوبی به بخش‌های تولید و اشتغال توجه کرده است.

وی با بیان اینکه دولت ۸ برنامه کلان برای فعال کردن بخش تولید تدوین و اجرایی کرده است، گفت: نوسازی بافت فرسوده، بخش کشاورزی، میراث فرهنگی، صنعت و مدن و فرهنگ و هنر جزء بخش‌هایی است که در این برنامه مورد توجه قرار گرفته است.

نوبخت ادامه داد: دولت به دنبال آن است که با اجرای برنامه‌های مربوطه، در حوزه صنعت و معدن حدود ۲۷۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شود و در این رابطه سازمان برنامه با تمام دستگاه‌ها هماهنگی و توافق کرده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در پایان گفت: بر اساس برنامه ریزی دولت با تحقق برنامه‌های صورت گرفته، حدود ۹۸۸ هزار فرصت شغلی  امسال در کشور ایجاد می‌شود، از طرف دیگر یکی از اقدامات مثبت دولت، ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری است و در این رابطه با مصوبه مجلس، یک و نیم میلیارد دلار اعتبار در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها: