شناسهٔ خبر: 69798 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در نشست هماهنگی با نمایندگان استانی معاونت حمل‌ونقل:

تشریح وظایف نمایندگان معاونت حمل‌ونقل در استان‌ها / تمام داده‌های اطلاعاتی ادارات کل در اختیار نمایندگان معاونت حمل‌ونقل قرار گیرد

نشست هماهنگی نمایندگانی استانی معاونت حمل‌ونقل شهرام آدم نژاد وظایف و ماموریت‌های نمایندگان استانی این معاونت را با حضور مدیران کل این معاونت تشریح کرد و گفت: وظیفه اصلی نمایندگان انتقال ماهیت حساس و استراتژیک حمل‌ونقل در سطح استان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی شهرام آدم نژاد در نشست هماهنگی با نمایندگان استانی معاونت حمل‌ونقل که با حضور جمعی از مدیران کل استان‌های این معاونت در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، هدف اصلی نمایندگان معاونت حمل‌ونقل در استان‌ها را انتقال حساسیت‌های حمل‌و‌نقلی عنوان کرد و گفت: معاونت حمل‌ونقل و نمایندگان آن در استان‌ها عضو یک خانواده هستند و باید یکی از ویژگی‌های فردی آن‌ها انگیزه و اعتماد به نفس باشد.

وی افزود: یکی از سرفصل‌های کاری معاونت حمل‌ونقل، طرح جامع حمل‌ونقل است که فاز اول آن در آینده نزدیک رونمایی می‌شود و مبنای اولویت‌بندی احداث پروژه‌ها بر اساس توجیه فنی- اقتصادی خواهد بود.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ماموریت اصلی نمایندگان معاونت حمل‌ونقل در استان‌ها، انتقال ماهیت حساس و استراتژیک بخش حمل‌ونقل به سایر مسئولان و افکار عمومی است.

آدم نژاد در ادامه بر تولید محتوا و تهیه گزارش از میزان تقاضا، واردات و صادرات از شهرها و استان‌ها در قالب جریان تولید خدمت حمل‌ونقل تاکید کرد و گفت: تمامی داده‌های اطلاعاتی ادارات کل استانی باید در اختیار نمایندگان معاونت حمل‌ونقل قرار گیرد تا از سوی این افراد مورد داده‌کاوی و تحلیل واقع شود.

وی خاطرنشان کرد: سطح خدمات‌دهی حمل‌ونقلی از اهمیت بالایی برخورد است و باید با ابداع روش‌های خلاقانه در مراتب تضمین ممیزی برای خدمات حمل‌و‌نقلی فراهم شود.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی ارتقا بهره‌وری را مهم دانست و یادآور شد: خوشبختانه بهره‌وری در حمل‌ونقل ریلی و هوایی به دلیل وجود تقاضای کافی از وضعیت مطلوبی برخوردار است اما هدف معاونت حمل‌ونقل، رشد میزان بهره‌وری نسبت به سرمایه است.

آدم نژاد در ادامه بیان داشت: انتظار می‌رود سطح دانش و آگاهی از مقوله لجستیک و حمل‌ونقل چند وجهی نزد نمایندگان معاونت حمل‌ونقل افزایش یابد و از ظرفیت حمل‌ کالاهای اساسی استفاده شود.

وی یادآور شد: مسیر آینده حمل‌ونقل و ترانزیت کالا از خاورمیانه در قالب پروژه «یک کمربند، یک راه» که سرمایه گذاری عظیمی برای آن در حال انجام است رخ می‌دهد. 

گفتنی است: در پایان این نشست  مقرر شد، سالنامه آماری هر استان و داشبرد مدیریتی معاونت حمل‌ونقل تهیه و ایجاد شود.

برای مشاهده شرح وظایف اداره حمل‌ونقل استان‌ها اینجا کلیک کنید